استاندار خوزستان : دانش آموزان و معلمان نقش مهمی در فرایند تحول آموزش و پرورش دارند

استاندار خوزستان : دانش آموزان و معلمان نقش مهمی در فرایند تحول آموزش و پرورش دارند.همزمان با شروع بهار تعلیم و تربیت زنگ آغازین سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در اهواز ، صبح امروز شنبه ۲ مهر طی مراسمی با حضور آیت الله عبدالکریم فرحانی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ، دکتر صادق خلیلیان استاندار […]

استاندار خوزستان : دانش آموزان و معلمان نقش مهمی در فرایند تحول آموزش و پرورش دارند.همزمان با شروع بهار تعلیم و تربیت زنگ آغازین سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در اهواز ، صبح امروز شنبه ۲ مهر طی مراسمی با حضور آیت الله عبدالکریم فرحانی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ، دکتر صادق خلیلیان استاندار خوزستان ،دکتر سیدکریم حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ، مجتبی همتی فر رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک آموزش و پرورش ،‌مسعود حمیدی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در دبیرستان شاهد شیخ انصاری نواخته شد

<استاندار خوزستان در این مراسم گفت: آموزش و پرورش جایگاه ویژه‌ای در پیشرفت کشور دارد و طبیعتا هر چه ما کار کنیم و زیرساخت‌های بیشتری فراهم کنیم مانند دانه بذری است که کاشته می‌شود و در آینده، کشور محصول آن را برداشت خواهد کرد.

صادق خلیلیان در آیین نواختن زنگ بازگشایی مدارس خوزستان که امروز (۲ مهرماه) در دبیرستان پسرانه شاهد شیخ انصاری اهواز برگزار شد، اظهار کرد: بعد از دو سال شاهد بازگشایی حضوری مدارس هستیم و قریب به یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در مدارس استان خوزستان حضور پیدا کرده‌اند. طبیعتا بعد از دو سال بازگشایی لازم بود اقداماتی برای آماده‌سازی کلاس‌های درس داشته باشیم و خوشبختانه این کار به همت آموزش و پرورش، به خوبی انجام شد.

وی افزود: امیدواریم شاهد سال تحصیلی موفقی باشیم. آموزش و پرورش جایگاه ویژه‌ای در پیشرفت کشور دارد و طبیعتا هر چه ما کار کنیم و زیرساخت‌های بیشتری فراهم کنیم مانند دانه بذری است که کاشته می‌شود و در آینده، کشور محصول آن را برداشت خواهد کرد. هر کشوری برای پیشرفت و توسعه نیازمند جوانان است. آینده این کشور در دست دانش‌آموزان و جوانانی است که در مدارس و دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند.

استاندار خوزستان با اشاره به شاخص‌های توسعه کشورها گفت: در سطح بین‌المللی آموزش و میزان سواد و توانمندی دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش به عنوان شاخص اصلی توسعه کشورها محسوب می‌شود. در شاخص‌های توسعه انسانی، سه رکن وجود دارد‎ که شامل شاخص درآمد سرانه هر کشور، بهداشت و درمان و امید به زندگی و میزان سواد است که در نهایت این شاخص‌ها ترکیب می‌شوند و شاخص هر کشور را شکل می‌دهند.

وی افزود: خوشبختانه ما پیشرفت‌های خوبی در شاخص توسعه داشته‌ایم و از یک کشور با شاخص توسعه ضعیف پیش از انقلاب به یک کشور با شاخص سطح بالا رسیده‌ایم و این را سازمان‌های بررسی کننده و محاسبه کننده این شاخص‌ها در سطح بین الملل می‌گویند.

استاندار خوزستان یادآور شد: میزان باسوادی پیش از پیروزی انقلاب کمتر از ۵۰ درصد بود، در کشوری که مهد تمدن و فرهنگ دنیا است. ما اکنون با نسل‌هایی مواجه هستیم که در مقایسه پیش از انقلاب و پس از انقلاب فکر می‌کنند که ما پیش از انقلاب کشوری پیشرفته بودیم و الان با تورم روبه‌رو هستیم این در حالی است که این گونه نبود و قبل از انقلاب هم تورم‌های بسیار شدید و سطح بالایی داشتیم. خوشبختانه بعد از انقلاب در زمینه زیرساخت آموزش و پرورش اقدامات بزرگی انجام شد که این پیشرفت‌ها را شاهد هستیم و اکنون حدود ۹۳ تا ۹۴ درصد مردم ایران باسواد هستند.

خلیلیان گفت: اینکه قبل از پیروزی انقلاب سطح سواد پایین بود، نشان‌دهنده چیست؟ نشان‌دهنده این است که کشور ما از اواخر دوره قاجار تا پهلوی متاسفانه تحت سیطره استعمار بود و در بخش‌هایی به جای اینکه پیشرفت کند، عقبگرد داشت. هر جا استعمارگران بر کشوری تسلط پیدا کند، آن کشور از پیشرفت و توسعه عقب می‌ماند.

وی افزود: باید ایران را به رتبه اول و قدرت اول دنیا برسانیم؛ این باید هدف‌گذاری ما باشد به همت ملت و به ویژه نسلی که در گام دوم انقلاب رشته امور در دست آن‌ها است