خلیلیان : روند ورود زائران به عراق از مرزهای خوزستان ۲۵ درصد رشد داشته است

استاندار خوزستان با اشاره به بسته شدن مرزها توسط کشور عراق، ۲۴ ساعت مانده به اربعین حسینی گفت: رایزنی هایی انجام شده تا افرادی که در پایانه های مرزی هستند از مرز عبور داده شوند تا کسی از زیارت محروم نشود.صادق خلیایان امروز ۲۵ شهریورماه در حاشیه بازدید از مرز شلمچه اظهار کرد: امروز یک […]

استاندار خوزستان با اشاره به بسته شدن مرزها توسط کشور عراق، ۲۴ ساعت مانده به اربعین حسینی گفت: رایزنی هایی انجام شده تا افرادی که در پایانه های مرزی هستند از مرز عبور داده شوند تا کسی از زیارت محروم نشود.صادق خلیایان امروز ۲۵ شهریورماه در حاشیه بازدید از مرز شلمچه اظهار کرد: امروز یک روز قبل از اربعین حسینی است که روند ورود زوار به خاک عراق و همچنین بازگشت زائران به ایران روان و پر حجم است‌.وی افزود: تاکنون بیش از یک میلیون و ۵۵۰ هزار نفر از زوار ایرانی از مرزهای خوزستان عازم عراق شده اند. همچنین حدود ۸۲۰ هزار نفر از مرزهای شلمچه و چذابه به کشور بازگشته اند.

استاندار خوزستان گفت: خوشبختانه براساس آمار مقایسه ای با سال ۹۸ که آخرین سال برگزاری مراسم اربعین بود، روند ورود زائران به عراق از مرزهای خوزستان ۲۵ درصد رشد داشته است که نشان دهنده اشتیاق زائران و تمهیداتی است که که در مرزهای استان فراهم شده است.خلیلیان عنوان کرد: خدمات مواکب و اورژانس در مرزها همچنان برقرار است و تا آخرین زائری که به کشوربازگردد این خدمات ارائه خواهد شد. در خاک عراق وسایل حمل و نقل از ایران اعزام شده است تا تردد زائران از مرزها به نجف و کربلا و بلعکس را تسهیل کنند.وی با بیان اینکه همکاری خوبی میان مسولان ایرانی و عراقی انجام شده است، گفت: عراق از حدود یکساعت گذشته مرزهای خود را بسته است. این کشور معمولا ۲۴ ساعت قبل از اربعین مرزها را می بندند. رایزنی هایی انجام شده تا افرادی که در پایانه های مرزی هستند از مرز عبور داده شوند و امیدواریم زائرای نداشته باشیم که از زیارت محروم بماند.استاندار خوزستان گفت: ۷۶ درصد از زواری که از خوزستان عازم عراق شدند از مرز شلمچه عبور کردند و ۲۴درصد نیز ازمرز چذابه عبور کردند.