مواکب مرزی چذابه نیازمند سمپاشی

رضاحسین زاده ترکالکی : باتوجه به فرارسیدن ماه صفرالمظفر و آغاز مراسم پیاده رویی عاشقان اباعبدالله الحسین(ع)در مسیر عاشقی، مواکب حسینی مرز چذابه در تکاپوی آماده شدن جهت خدمت رسانی به زائرین حسینی می باشد. طی سفر یک روزه به چذابه و بازدید میدانی از مواکب، شور و حال عاشقان حسینی در مهیا نمودن فضای […]

رضاحسین زاده ترکالکی : باتوجه به فرارسیدن ماه صفرالمظفر و آغاز مراسم پیاده رویی عاشقان اباعبدالله الحسین(ع)در مسیر عاشقی، مواکب حسینی مرز چذابه در تکاپوی آماده شدن جهت خدمت رسانی به زائرین حسینی می باشد.

طی سفر یک روزه به چذابه و بازدید میدانی از مواکب، شور و حال عاشقان حسینی در مهیا نمودن فضای مناسب خدمتگذاری قابل وصف نیست.اما آنچه موجب نگرانی ستو نیازمند تسریع در برطرف نمودن آن است. باتوجه به ورود ویروس کرونا در زمستان۹۸ و عدم فعالیت مواکب حسینی طی دو سال گذشته گاهٵ شاهد عقرب و مارهای کوچک و بزرگ، سمی و غیر سمی، در کنار مواکب بوده که می توانند با نیش زدن، حتی خطر مرگ را برای زائران سفر عاشقی به همراه داشته باشند.
که به کار بردن سم، مار کش قوی برای از بین بردن مار ها در منطقه برپایی مواکب که احتمال گزش آنها وجود دارد، حیاتی است.زیرا مارها چه سمی باشند و چه غیر سمی، باعث گزیدگی می شوند و در محل زندگی ما انسان ها بی شک خطراتی به همراه خواهند داشت. متاسفانه مار ، عقرب، حشرات، جوندگان، کرم ها و سایر موجودات موذی موجب بیماری و گسترش آلودگی در محیط زندگی می شوند و می بایست به صورت قطعی از محیط زندگی و محل اسکان زائرین حسینی، حذف شوند.

استفاده از نیروهای متخصص و حرفه ای برای از بین بردن موجودات موذی و ناقل بیماری، اقدامی آگاهانه است که سلامت و آسایش عزیزان زائر در استراحتگاه های مرزی چذابه را بدنبال خواهد داشت.حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه‌ علوم پزشکی استان خوزستان موظف به حشره شناسی و مبارزه با حشرات ناقل بهداشت محیط است و نیازمند است هر چه سریعتر با اعزام بازرسان بهداشت جهت بازدید از محل، اقدام به سمپاشی و ازبین بردن موجودات موذی کنند.