آغاز فعالیت انتشارات «مهد تاریخ و تمدن» در خوزستان

انتشارات «مهد تاریخ و تمدن» با مدیریت عبدالکاظم علی‌نژاد فعالیت خود را در خوزستان و قم آغاز کرد.عبدالکاظم علی نژادعبدالکاظم علی‌نژاد، مؤلف کتاب «نگاهی گذرا به تاریخ تشیع در خوزستان» در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، از آغاز فعالیت انتشارات مهد تاریخ و تمدن در خوزستان خبر داد و گفت: مجوز این انتشارات به تازگی […]

انتشارات «مهد تاریخ و تمدن» با مدیریت عبدالکاظم علی‌نژاد فعالیت خود را در خوزستان و قم آغاز کرد.عبدالکاظم علی نژادعبدالکاظم علی‌نژاد، مؤلف کتاب «نگاهی گذرا به تاریخ تشیع در خوزستان» در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، از آغاز فعالیت انتشارات مهد تاریخ و تمدن در خوزستان خبر داد و گفت: مجوز این انتشارات به تازگی اخذ شده است و اولین کتابی که توسط این انتشارات به چاپ خواهد رسید، «دعبل خزاعی، شاعر آل‌محمد(ص)» نام دارد که منتظر مجوز آن هستیم.

وی که تألیف مجموعه آثاری در معرفی مفاخر خوزستان را از مدت‌ها پیش آغاز کرده بود گفت: اولین شخصیتی که ذیل این عنوان معرفی شد ابوهلال عسکری است. ابوهلال عسکری شخصیتی بسیار عظیم است که در ایران ناشناخته مانده است. نام این کتاب «ابوهلال عسکری پدیده ادبی قرن چهارم» نام دارد که توسط انتشارات بوستان کتاب منتشر شد. دومین کتابی که بوستان کتاب منتشر کرد، «ابن‌سکیت اسوه علم و عمل» نام دارد.

مدیر انتشارات مهد تاریخ و تمدن افزود: سومین اثر از این مجموعه اختصاص به معرفی شخصیت‌ دعبل خزاعی دارد که در صورت صدور مجوز، از سوی انتشارات مهد تاریخ و تمدن به چاپ خواهد رسید. دو کتاب دیگر در حال آماده‌سازی داریم که یکی درباره خاندان مهزیار اهوازی و دیگری درباره قاضی نورالله شوشتری است که به معلم ثالث معروف است.

علی‌نژاد با اشاره به دیگر تألیفات خود گفت: پیش از این کتاب «نگاهی گذرا به تاریخ تشیع در خوزستان» به عربی ترجمه و با عنوان «نظره عابره الی تاریخ تشیع فی خوزستان» منتشر شد. همچنین کتاب دیگری به نام «الاهواز أم الاحواز» منتشر کردیم که در ایام عید غدیر در نمایشگاه کتاب بغداد رونمایی شد و در آن با دلیل و مدرک ثابت کردیم کلمه احواز سابقه‌ای ندارد.

وی در پایان با بیان اینکه انتشارات مهد تاریخ و تمدن دو نمایندگی در اهواز و قم دارد، گفت: آمادگی داریم آثار محققان و نویسندگان را منتشر کنیم.