کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری در اهواز راه‌اندازی شد

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان با اشاره به افتتاح کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری در اهواز، گفت: در مراکز اینچنین، کودکان در کنار هم کار می‌کنند و علاوه بر کار علمی، توان کار گروهی را نیز یاد می‌گیرند و این می‌تواند زمینه‌ساز توسعه آینده کشور باشد.دکتر محمد راضی جلالی در آیین افتتاحیه کانون شکوفایی […]

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان با اشاره به افتتاح کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری در اهواز، گفت: در مراکز اینچنین، کودکان در کنار هم کار می‌کنند و علاوه بر کار علمی، توان کار گروهی را نیز یاد می‌گیرند و این می‌تواند زمینه‌ساز توسعه آینده کشور باشد.دکتر محمد راضی جلالی در آیین افتتاحیه کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری فناوران آینده که امروز (۱۲ مردادماه) برگزار شد، اظهار کرد: دنیا وارد مسیر دیگری شده است و باید به سمت و سوی نوآوری و فناوری حرکت کرد زیرا راه حل بسیاری از معضلات، نوآوری است. این کانون می‌تواند به عنوان مرکز توسعه فرهنگ نوآوری در اهواز و استان خوزستان به شمار بیاید و با توجه به اینکه زیربنایی و زیرساختی کار می‌کند و جمعیت مخاطب آن کودکان هستند، یقینا می‌توان آینده‌ای روشن برای کودکان پیش‌بینی کرد.

وی افزود: در جامعه بسیاری به دنبال کلاس‌های کنکور و یادگیری روش‌های مختلف تست‌زنی هستند و بعد از آن ممکن است فرد رتبه بسیار خوبی کسب کند و در رشته خوبی نیز شروع به تحصیل کند اما بعد از چند سال با فردی روبه‌رو خواهیم بود که دارای مدرک دانشگاهی است و سواد علمی چندانی ندارد زیرا با آگاهی کامل وارد دانشگاه نشده و صرفا با اطلاعات خاص وارد شده است. البته همه این گونه نیستند اما غالبا به این شکل است و فرد روش همکاری کار جمعی را یاد نگرفته است که این رویه، آینده مملکت را دچار مشکل می‌کند.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان عنوان کرد: در مراکز اینچنین، کودکان در کنار هم کار می‌کنند و علاوه بر کار علمی، توان کار گروهی را نیز یاد می‌گیرند و این می‌تواند زمینه‌ساز توسعه آینده کشور باشد. این جوانان در آینده از کار دولتی گریزان خواهند بود و روی پای خود خواهند ایستاد و وارد بخش خصوصی خواهند شد و قطعا پیشرفت آن‌ها بیشتر خواهد بود.راضی جلالی در پایان گفت: امیدواریم شاهد توسعه چنین مراکزی باشیم زیرا دریافت دانش در دوران کودکی مانند حک شدن نقش روی سنگ است و می‌تواند آینده کودکان ما را رقم بزند. در پارک علم و فناوری نیز آماده حمایت از چنین مراکزی در سطح استان خوزستان هستیم.