پیگیری های ضربتی و خبرهای خوش یوسفی برای شهرداری اهواز؛

تخفیف ۲۲٠٠ میلیارد ریالی بدهی شهرداری اهواز به بانک ملت

مجتبی یوسفی در حاشیه جلسات خود به همراه امینی شهردار اهواز با وزیر کشور، مدیرعامل بانک مرکزی،بانک ملت و شهر کشور اظهار کرد: شهرداری اهواز در سال ۱۳۸۳، وامی به مبلغ هفت میلیون و صد هزار دلار را از یک بانک بحرینی و از طریق فاینانس بانک ملت دریافت کرد که متاسفانه تاکنون این بدهی […]

مجتبی یوسفی در حاشیه جلسات خود به همراه امینی شهردار اهواز با وزیر کشور، مدیرعامل بانک مرکزی،بانک ملت و شهر کشور اظهار کرد: شهرداری اهواز در سال ۱۳۸۳، وامی به مبلغ هفت میلیون و صد هزار دلار را از یک بانک بحرینی و از طریق فاینانس بانک ملت دریافت کرد که متاسفانه تاکنون این بدهی پرداخت نشده است.

وی افزود: پرداخت نشدن این بدهی باعث افزایش جریمه وصول آن که در زمان خود هفتاد میلیارد ریال بود، به حدود ۴۰۰۰ میلیارد ریال شد.

نماینده مردم اهواز در مجلس ادامه داد: با پیگیری‌هایی که از سال گذشته انجام شده و با همکاری مدیرعامل بانک ملت کشور و همچنین مدیران سرپرستی بانک ملت استان، شهر اهواز از لیست سیاه خارج تا بتوان این مبلغ جریمه را کاهش داد.

یوسفی از کاهش مبلغ بدهی ۴٠۰٠ میلیارد ریالی شهرداری اهواز به ۲۸۰٠میلیارد ریال خبرداد و گفت: پس از صحبت و جلسات متعدد با دکتر دولت آبادی مدیرعامل بانک ملت کشور و دکتر صالح آبادی رئیس بانک مرکزی ایران، مقرر شد این مبلغ به ۱۸۰٠ میلیارد ریال کاهش یابد.

وی اضافه کرد: پس از کاهش ۲۲۰٠ میلیارد ریالی این بدهی، با درخواستی که از مدیرعامل بانک ملت کشور و رئیس بانک مرکزی ایران داشتیم، شهرداری اهواز به جای پرداخت آن به صورت یکجا، می‌تواند بدهی خود را به صورت اقساط پرداخت کند.

یوسفی ادامه داد:در جلسه ای که به همراه شهردار اهواز با احمدی مدیرعامل بانک شهر کشور برگزار شد مقرر شد به منظور شتاب بخشی به پروژه های عمرانی شهرداری اهواز تسهیلاتی در نظر گرفته شود.

نماینده اهواز همچنین با پیگیری از خجسته مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران،خواستار پرداخت قسط دوم بخشی مطالبات شهرداری اهواز شد.

نماینده اهواز در ادامه ضمن تشکر از مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران و مدیر عامل شرکت مناطق نفتخیز جنوب از پرداخت ۴۵۰ میلیارد ریال از بدهی های سنوات گذشته شرکت نفت به شهرداری اهواز ظرف هفته های آینده هم خبرداد.

یوسفی در ادامه پیگیری های خود در نهایت طی جلسه ای با با وزیر کشور، بر تامین منابع لازم جهت اختصاص قیر رایگان و همچنین تحویل اتوبوس ها برای خدمت رسانی به مردم اهواز و همچنین زائرین اربعین تاکید کرد.