رونمایی عضو شورای ششم از پشت پرده انتصابات شهرداری اهواز ؛

مطیعی : انتصابات و تصمیمات در شهرداری با نیت انتخاباتی صورت می گیرد

انتصابات و تصمیمات در شهرداری با نیت انتخاباتی صورت می گیرد. محمدمهدی مطیعی با تاکید بر ضرورت حرکت مدیران شهرداری اهواز بر اساس بودجه تصویب شده این شورا، گفت: دلیل انتصابات مسئولان در بخش‌های مختلف باید به صورت شفاف اعلام و این انتخاب بر اساس شایسته سالاری باشد. محمدمهدی مطیعی امروز در نطق پیش از […]

انتصابات و تصمیمات در شهرداری با نیت انتخاباتی صورت می گیرد. محمدمهدی مطیعی با تاکید بر ضرورت حرکت مدیران شهرداری اهواز بر اساس بودجه تصویب شده این شورا، گفت: دلیل انتصابات مسئولان در بخش‌های مختلف باید به صورت شفاف اعلام و این انتخاب بر اساس شایسته سالاری باشد.

محمدمهدی مطیعی امروز در نطق پیش از دستور نشست شصت و چهارمین جلسه رسمی شورای شهر اهواز اظهار داشت: یک سال از عمر دوره ششم شورای شهر اهواز گذشت و باید به این سوال پاسخ داد که در این مدت به چه میزان در اصلاح فرآیندها و نظارت در مدیریت شهری موفق بوده ایم.

وی افزود: مطالبه برنامه کاری از افرادی که قرار است مسئولیت بر عهده بگیرند از جمله اقداماتی بود که از ابتدای شورا دنبال کردم اما محقق نشد و مسئولانی بدون برنامه در جایگاه مدیریت منتصب شدند.

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر اهواز گفت: البته وظیفه اعضای شورا دخالت در انتصاب افراد نیست و از ابتدای فعالیت بر دخالت نکردن در انتصاب‌ها تاکید داشته ایم که متاسفانه این مهم توسط برخی اعضا رعایت نشد.

مطیعی با بیان اینکه برخی از انتصاب ها و تصمیم ها در شهرداری تنها با نیت انتخاباتی می باشد، ادامه داد: به دلیل عدم توجه به برنامه کاری افراد منتخب، موارد ناموفق در انتصاب‌ها بسیار زیاد گزارش شده که این امر موجب رنجش شهر و شهروندان شده است.

وی آمیختگی بیشتر شهرداری و شورا را موجب ناکارآمدی شورا در نظارت بر عملکرد شهرداری دانست و عنوان کرد: نظارت‌های تخصصی، اصلاح روش شهری، دوری از تصمیمات لحظه‌ای، برنامه محوری و پاسخگویی مدیران شهری بر اساس برنامه‌های علمی باید در محوریت قرار بگیرند.

لزوم نظارت اثرگذار شورا بر شهرداری

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: نظارت این شورا بر فعالیت مدیران شهرداری باید به گونه‌ای موثر باشد که مردم تصور نکنند؛ بود و نبود شورا تفاوتی بر مدیریت شهری ایجاد نمی کند.

مطیعی بیان کرد: کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر باید ریل گذار علمی مسیر حرکت مدیریت شهری باشند که در حال حاضر، علاوه بر اینکه معنای تخصصی این کمیسیون ها از بین رفته؛ فعالیت آن ها تعطیل شده است.

وی افزود: کمیسیون‌های تخصصی شورا از جایگاه تخصصی خود خارج شده اند که موجب عدم ارتباط گیری با متخصصان و مسوولان شهر برای بررسی دقیق و علمی معضلات شهری شده است.

شهرداری اهواز برنامه جامع شهری ندارد

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر اهواز ضمن انتقاد از “نبود برنامه جامع شهری اهواز” گفت: اگر مدیریت شهری برنامه جامع دارد این برنامه را به چه کسی داده که به دست ما نرسیده است؟ و اگر چنین برنامه ای وجود ندارد شورای شهر اهواز بر چه اساسی بر عملکرد مدیران شهرداری نظارت کند؟

مطیعی ادامه داد: شهرداری اهواز باید برنامه یک ساله و چهار ساله خود در بخش‌های مختلف شهری از جمله پسماند، فضای سبز، آموزش، فرهنگی، موضوعات شهرسازی، سرمایه‌گذاری، درآمد و محیط زیست را تدوین و بر اساس آن حرکت کند.

وی بر ضرورت حرکت مدیران شهرداری اهواز بر اساس بودجه تصویب شده این شورا تاکید کرد و گفت: دلیل انتصابات مسئولان در بخش‌های مختلف باید به صورت شفاف اعلام و این انتخاب بر اساس شایسته سالاری باشد.

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر اهواز بیان کرد: باید برای مردم به صورت شفاف بیان شود چه کسانی بدون داشتن تجریه، خرد جمعی، سلاح تعهد و تخصص و بدون داشتن نگاه جامع و متاسفانه با نگاه و اهداف سوء و انتخاباتی و تنها جناحی و باندی موجب ناکارآمدی مدیریت شهری در اهواز شده‌اند؟

ا