مدیرکل نوسازی مدارس استان از ساخت یک میلیون و ۳۰۰ هزار مترمربع مدرسه در خوزستان خبر داد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان از ساخت یک میلیون و ۳۰۰ هزار متر مربع ساختمان مدارس توسط این اداره‌کل خبر داد.علی قربانی در آیین افتتاح یک مدرسه ۱۵ کلاسه در ناحیه یک آموزش و پرورش اهواز که امروز (۲۷ تیرماه) برگزار شد، اظهار کرد: به برکت حضور خیرین، در کمتر از دو سال […]

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان از ساخت یک میلیون و ۳۰۰ هزار متر مربع ساختمان مدارس توسط این اداره‌کل خبر داد.علی قربانی در آیین افتتاح یک مدرسه ۱۵ کلاسه در ناحیه یک آموزش و پرورش اهواز که امروز (۲۷ تیرماه) برگزار شد، اظهار کرد: به برکت حضور خیرین، در کمتر از دو سال این پروژه به بهره‌برداری رسید؛ زیربنای این مدرسه حدود ۲ هزار مترمربع با ۱۵ کلاس درس است.

وی ادامه داد: با هدف‌گذاری که در ناحیه یک اهواز انجام شد، به این نتیجه رسیدیم که این ناحیه چند سالی است که مغفول مانده است؛ به روستاها توجه لازم شده بود اما از شهر مغفول مانده بودیم. در همین خصوص در این دو سه سال بیش از ۱۶ پروژه بزرگ‌ تعریف شده است. تراکم دانش‌آموزی در این ناحیه بالا است و باید پروژه‌های بزرگ برای آن تعریف شود.مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: از داخل استان خوزستان و سراسر کشور خیرین مدرسه‌ساز به کمک آمده‌اند.‌ این مدرسه با وجود ظرفیت بالای دانش‌آموزان، دارای امکانات خوبی است.

وی افزود: دست نیاز را به طرف خیرین مدرسه‌ساز دراز می‌کنیم و از همراهی نمایندگان نیز تشکر می‌کنیم. از وزارت نفت نیز انتظار بیشتری می‌رود تا به مدرسه‌سازی در اهواز کمک کند.قربانی تاکید کرد: از سال ۹۷ با سرانه ۳.۹ متر مربع فضای آموزشی، مسئولیت را تحویل گرفتیم و امروز این سرانه به ۴.۹۶ رسیده است و با وجود پروژه‌هایی که خواهیم داشت از سرانه کشور نیز بالاتر خواهیم رفت؛ در دو سه سال اخیر، بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار متر مربع ساختمان در استان خوزستان ساخته‌ایم.

وی با اشاره به شناسایی نقاط هدف ساخت مدارس در استان خوزستان، گفت: در شهر اهواز که تراکم دانش‌آموزی بالا است باید مدارس بزرگ بسازیم و مدارس قدیمی را تخریب کنیم. در نقاط شمالی و شمال شرق استان خوزستان نیز مشکل مدارس سنگی و تخریبی را داریم که کار را در این خصوص آغاز کرده‌ایم و امیدواریم در دو سال آینده جمع‌آوری شوند.

روز دوشنبه یک دبستان ۱۵ کلاسه در زمینی به مساحت ۳۱۰۰ متر مربع با زیربنای دو هزار متر مربع در ناحیه یک اهواز با همت دکتر عدنان موسی پور به بهره‌برداری رسید. این پروژه مشارکتی با مشارکت ۷ میلیارد ریال سهم خیر و ۹۳ میلیارد ریال اعتبار ملی احداث شد.