حدادی، دست نیافتنی‌ شد!

اسطوره بسکتبال ایران و آسیا، به رکورد کسب بیش از ۸۰۰ امتیاز در مسابقات کاپ آسیا دست یافت.امروز (چهارشنبه) ۲۲ تیر ۱۴۰۱، تیم ملی بسکتبال ایران در حالی نخستین بازی خود از رقابت‌های کاپ آسیا ۲۰۲۲ اندونزی را با نتیجه ۶۷ – ۸۰ با برتری پشت سر گذاشت که حامد حدادی، اسطوره بسکتبال ایران موفق […]

اسطوره بسکتبال ایران و آسیا، به رکورد کسب بیش از ۸۰۰ امتیاز در مسابقات کاپ آسیا دست یافت.امروز (چهارشنبه) ۲۲ تیر ۱۴۰۱، تیم ملی بسکتبال ایران در حالی نخستین بازی خود از رقابت‌های کاپ آسیا ۲۰۲۲ اندونزی را با نتیجه ۶۷ – ۸۰ با برتری پشت سر گذاشت که حامد حدادی، اسطوره بسکتبال ایران موفق شد یک رکورد تاریخی را در بسکتبال آسیا به نام خود ثبت کند.حدادی ۳۷ ساله که هشتمین حضور خود در کاپ آسیا را تجربه می‌کند و در این زمینه رکوردار است، با ۱۱ امتیازی که در دیدار مقابل سوریه کسب کرد، به رکورد مثبت ۸۰۰ امتیاز در مسابقات جام ملت‌های آسیا دست یافت تا یک آمار خیره کننده را به نام خود ثبت کند که توجه فدراسیون جهانی (FIBA) را نیز به خود جلب کرد.

فیبا در این رابطه نوشت: وقتی با حدادی حرف می‌زدیم خود او هم باور نمی‌کرد که هشتمین دوره حضور خود در کاپ آسیا را تجربه می‌کند. مسیری طولانی که از مسابقات سال ۲۰۰۵ در قطر آغاز شد. حدادی در این ۸ دوره حضور ۳ عنوان قهرمانی را با ایران به دست آورد.همچنین آن‌ها تنها تیمی بودند که از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۵ در دو دوره متوالی (۲۰۰۷ و ۲۰۰۹) عنوان قهرمانی را به دست آوردند. تعداد قهرمانی ایران می‌توانست در سال ۲۰۱۷ به چهار برسد، اما با باخت ۷۹ – ۵۶ مقابل استرالیا از رسیدن به این عنوان بازماند. استرالیا برای اولین بار در آن سال وارد قاره آسیا شد.صحبت‌های حامد حدادی اسطوره بسکتبال ایران و آسیا با سایت فیبا در ادامه آمده است:

حدادی، دست نیافتنی‌ شد!

– «هشتمین دوره من است؟ واقعا نمی‌دانستم. من از بازی کردن برای کشورم احساس غرور می‌کنم. هر زمان که کشورم مرا بخواهد حاضر می‌شوم تا برای مردمم در خانه بازی کنم و فقط می‌خواهم آن‌ها را خوشحال کنم.»- «در این مسابقات تیم‌های زیادی تغییر کرده‌اند. بسیاری از تیم‌ها با قوی‌ترین فهرست خود آمده‌اند و می‌خواهند نتایج خوبی کسب کنند، من فکر می‌کنم ما حتی در گروه خود نیز کار سخت و دشواری داریم.»

– «شخصا دوست دارم همیشه بازی کنم و برای هر تورنمنتی هیجان زده هستم. (حدادی مقابل سوریه ۲۰ ریباند داشت) تمام تلاشم را می‌کنم تا در هر بازی بجنگم و با ۱۰۰ درصد توان وارد بازی شوم. سعی می‌کنم هم تیمی‌های خودم را رو به جلو حرکت دهم تا دفاع و حمله بهتری انجام دهند. من کمی پیر شده‌ام و نیاز دارم که بازیکنان جوان هم من را رو به جلو حرکت دهند و به من کمک کنند. البته در بازی امروز خیلی به من کمک کردند.»

– «بچه‌های جوان با دیدن بازی‌های زیاد و حضور در بازی‌های خوب و بزرگ، یاد می‌گیرند. من فکر می‌کنم حضور در چنین تورنمنتی برای بازیکنان جوان خوب است. (حدادی ۳۷ سال دارد و باید دید برای کاپ آسیا بعد می‌ماند تا نهمین دوره حضورش را تجربه کند یا خیر؟) شخصا نمی‌دانم برای جام ملت‌های بعد هستم یا نه، اما من هربار که برای کشورم بازی‌ می‌کنم احساس غرور می‌کنم و باید ببینیم چه چیزی پیش می‌آید.»