شایسته نیست خوزستان در بین سه استان دارای بیشترین بیکار قرار بگیرد

شایسته نیست خوزستان در بین سه استان دارای بیشترین بیکار قرار بگیرد. عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعلام نرخ بیکاری در استان ها گفت: شایسته نیست که خوزستان در بین سه استان دارای بیشترین میزان بیکاری قرار بگیرد. سید کریم حسینی اظهار داشت : خوزستان سرزمینی غنی از لحاظ منابع طبیعی […]

شایسته نیست خوزستان در بین سه استان دارای بیشترین بیکار قرار بگیرد. عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعلام نرخ بیکاری در استان ها گفت: شایسته نیست که خوزستان در بین سه استان دارای بیشترین میزان بیکاری قرار بگیرد.

سید کریم حسینی اظهار داشت : خوزستان سرزمینی غنی از لحاظ منابع طبیعی همچون نفت ، گاز و معادن است و همچنین در صنعت و کشاورزی جزو قطب های کشور است لذا وجود چنین آماری واقعاً تأسف آور می باشد.

نماینده مردم اهواز ، باوی ، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با وجود صنایع عظیمی همچون فولاد ، پتروشیمی ، نفت این استان باید وارد کننده نیروی کار باشد نه اینکه در رتبه سوم بیکاری قرار بگیرد.حسینی گفت: در بخش کشاورزی نیز خوزستان از تامین کننده های اصلی نیاز کشور می باشد بنابراین باید مشکل را در جای دیگر جستجو کرد.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان ادامه داد: ما این مشکل را در مدیریت می دانیم و عقیده داریم صنایع و منابع استان دچار ضعیف در مدیریت می باشند.وی افزود : بیشترین مراجعات به ما در خصوص اشتغال می باشد که غالباً جوانان مومن و تحصیل کرده هستند .

نماینده مردم اهواز بیان داشت : در خوزستان هیچ کم و کاستی وجود ندارد و دولت باید در خصوص اشتغال در این استان برنامه ویژه ای تدارک ببیند.حسینی اظهار داشت: توجه به نیروی های بومی در موضوع استخدام ها باید در اولویت قرار بگیرد. ما می بینیم که بسیاری از شرکت ها و کارخانجات نیروهای مورد نیاز خود را از استان های دیگر تامین می کنند که اصلاً مورد تایید ما نبوده و نیست و ما در مجلس این موضوع را بارها تذکر داده ایم. همچنین حضور نیروهای غیر بومی در استان در چنین شرایطی می‌تواند به تعارضات فرهنگی و اجتماعی در جامعه بیانجامد.