فرماندار اهواز : استقرار هر فرد دیگری  به جای سرایدار در مدرسه باید به شرط حفاظت از آن مدرسه انجام گیرد

فرماندار اهواز گفت: سرقت اموال عمومی در بازه‌ای از زمان در سطح شهرستان اهواز زیاد شد که در موارد زیادی مثل سرقت منهول فاضلاب مدیریت انجام گرفته و افراد زیادی نیز دستگیر شده‌اند.به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اهواز، مسعود فلاحی روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش اهواز در سالن اجتماعات فرمانداری بیان […]

فرماندار اهواز گفت: سرقت اموال عمومی در بازه‌ای از زمان در سطح شهرستان اهواز زیاد شد که در موارد زیادی مثل سرقت منهول فاضلاب مدیریت انجام گرفته و افراد زیادی نیز دستگیر شده‌اند.به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اهواز، مسعود فلاحی روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش اهواز در سالن اجتماعات فرمانداری بیان کرد: موارد مختلفی مثل بیکاری ، تورم و گرانی بر افزایش سرقت‌ها به ویژه سرقت اموال عمومی دامن زده است.

وی با اشاره به موضوع سرقت از مدارس ادامه داد: سرایدار وظیفه محافظت از مدرسه را در برابر سرقت‌ها دارد اما در برخی موارد دیده شده که خانه سرایدار در اختیار معلم یا مدیر مدرسه است و به دلیل نبود سرایدار سرقت از مدارس زیاد شده است.

فرماندار اهواز با بیان اینکه باید برای استقرار معلم در خانه سرایدار مجوز گرفته شود گفت:استقرار هر فرد دیگری  به جای سرایدار در مدرسه باید به شرط حفاظت از آن مدرسه انجام گیرد.وی ادامه داد: محافظت از اموال، تنها وظیفه نیروی انتظامی نیست و همه دستگاه‌ها باید بر اموال خود نظارت داشته و از آنها حفاظت کنند.

وی با اشاره به اینکه پس از ۲ سال تعطیلی مدارس به دلیل شیوع کرونا در سال تحصیلی جدید مدارس حضوری خواهند شد افزود: غیرحضوری بودن مدارس باعث افت تحصیلی و دوری دانش‌آموزان از فضای مدرسه شده است.

فلاحی گفت:در خصوص مسایل حقوقی که در مدرسه بین دانش‌آموزان پیش می آید چرا باید از مدیر مدرسه و یا رییس ناحیه شکایت شود؟ این موضوع در شورای تامین مطرح و بررسی خواهد شد و با دادستانی دراین مورد گفت و گو خواهم کرد.

فرماندار اهواز با اشاره به تغییر ساعت اداری در استان به دلیل گرما بیان کرد: به دلیل کاهش ساعت کاری تولیدات صنعت فلزی بسیار کاهش یافته است. بخش زیادی از مصرف برق در بخش خانگی است که ۷۹ درصد را شامل می‌شود.

وی گفت: برای جلوگیری از ضرر و زیان بیشتر به صنایع پیشنهاد شده که زمان کار واحدهای تولیدی تغییر یابد و بیشتر فعالیت خود را در بعدازظهر که ادارات تعطیل هستند فعال باشند.

فلاحی در ادامه با بیان اینکه تابستان امسال در حوضه کرخه ممنوعیت کشت صادر شده است افزود: دبی کنونی رودخانه کرخه ۴۵ مترمکعب بر ثانیه است که این رقم در هویزه ۱۵ مترمکعب بر ثانیه است.

فرماندار اهواز ادامه داد: شلتوک کاری برای کشاورزان درآمد خوبی دارد به همین منظور بیشتر کشاورزان تمایل به کشت آن را دارند و اگر درخواست کشت نکردن را به کشاورزان می‌دهیم باید برای کمک به معیشت آنها مشوق‌هایی را در نظر بگیریم.

فلاحی افزود: ای سی( میزان شوری آب) رودخانه در آبادان و خرمشهر بالا رفته به همین دلیل رهاسازی آب بیشتر شده تا ای سی آب کاهش یابد.وی گفت:  خوشبختانه در بحث آب شرب در حوضه کرخه و کارون مشکلی نداریم.