استاندار خوزستان :مسببان حادثه متروپل باید بصورت علنی محاکمه و به اشد مجازات محکوم شوند

.صادق خلیلیان بعد از ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران و در گفتگوی ویژه با پایگاه خبری عصرما افزود: مسببان حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان باید بطور علنی محاکمه و به اشد مجازات محکوم شوند و بالاتر از آن ما خواهان محاکمه و پاسخگو بودن همه کسانی هستیم که باعث عقب ماندگی و عدم توسعه شهرهای […]

.صادق خلیلیان بعد از ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران و در گفتگوی ویژه با پایگاه خبری عصرما افزود: مسببان حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان باید بطور علنی محاکمه و به اشد مجازات محکوم شوند و بالاتر از آن ما خواهان محاکمه و پاسخگو بودن همه کسانی هستیم که باعث عقب ماندگی و عدم توسعه شهرهای ابادان و خرمشهر شدند و اینها باید روزی پاسخگوی عملکرد خود باشند

دکتر خلیلیان افزود : پرداخت خسارت به کسانی که در حادثه متروپل جان و مال خود را از دست دادند از اموال مالک ساختمان و بخشی نیز توسط بیمه پرداخت می‌شود.

وی اظهار داشت:در همین راستا تمامی حساب‌های مالی مالک ساختمان متروپل مسدود شده تا برای پرداخت به خسارت دیدگان تعیین تکلیف شود.استاندار خوزستان گفت: ۲۰ تا ۳۰ درصد ساختمان متروپل توسط افراد خریداری شده که باید مورد تعیین تکلیف قرار بگیرند.

خلیلیان بیان کرد: همچنین تمامی اموال و املاک، مالک ساختمان متروپل نیز در اختیار دادستان قرار گرفت تا پس از بررسی میزان خسارات به خسارت دیدگان داده شود.

وی افزود: همچنین منازل و مغازه های اطراف این ساختمان که دچار خسارت شدند نیز مورد جبران خسارت قرار خواهند گرفت و همه حق و حقوق کارگرانی که در این پروژه و سایر پروژه‌های مالک ساختمان متروپل مشغول به کار بودند از محل حساب و اموال وی پرداخت خواهد شد.

استاندار خوزستان افزود: هم اکنون ۱۳ نفر از کسانی که بعنوان متهم در این حادثه معرفی شدند دستگیر و مورد بازجویی قرار دارند که در میان آنها سه شهردار، شهردار منطقه یک آبادان، ناظران ساختمان و نفراتی از نظام مهندسی جز دستگیر شدگان هستند.

وی گفت‌: همچنین برخی مقامات استان خوزستان که بین سال های ۹۵ تا نیمه اول ۱۴۰۰ در این پرونده نقش داشتند و حتی در افتتاحیه ساختمان حضور داشتند مورد تحقیق قرار گرفتند.

خلیلیان افزود: برای جلوگیری از فاجعه مجدد، تمامی ساختمان‌های دیگری که توسط هلدینگ عبدالباقی در استان خوزستان ساخته شده مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
استاندار خوزستان در ادامه افزود : محاکمه علنی عاملان و مسببان حادثه متروپل یک خواسته عمومی است که انتظار می رود جامه عمل بپوشاند و علاوه برآن ما خواهان پاسخگویی و محاکمه همه کسانی که باعث عقب ماندگی و عدم توسعه ابادان و خرمشهر هستیم

خلیلیان با اشاره به مطالبات انباشته مردم آبادان و خرمشهر و بی توجهی به موضوع توسعه‌ این دو شهر گفت : واقعا وضعیت کنونی حق مردم ابادان و خرمشهر نیست و باید از هم اکنون برنامه ریزی کرد و ان شاءالله با همت دولت انقلابی آیت الله رییسی طرح های عمرانی بزرگی در دو شهر اجرا و عملیاتی خواهد شد تا خرمشهر و آبادان به جایگاه واقعی خود برسند

بخشی از ساختمان دوقلوی متروپل آبادان دوشنبه پیش ریزش کرد و تا زمان انتشار این خبر که آواربرداری ادامه دارد، ۳۶ جسد از زیر آوار خارج شده است.

با گذشت ۹ روز از وقوع این حادثه عملیات آواربرداری با بسیج امکانات و تجهیزات و نیز حضور شبانه روزی نیروهای امدادی ادامه دارد و گفته شده نیروهای امدادی امروز توانسته اند به زیرزمین ساختمان متروپل برسند و ضلع شمالی زیرزمین را کاملا تخلیه کنند.