جشنواره طبخ آبزیان در شهرستان بهبهان برگزار شد

وضعیت بسیار خوب سرانه مصرف آبزیان در خوزستان/ جشنواره طبخ آبزیان در شهرستان بهبهان برگزار شد. مدیرکل شیلات خوزستان اظهار داشت: استان خوزستان اولین تولید کننده آبزیان در کشور محسوب می‌شود و از سرانه مصرف بسیار بالایی برخوردار است. فتح اله ابوعلی، در حاشیه برگزاری جشنواره طبخ آبزیان در شهرستان بهبهان ( هتل مارون) در […]

وضعیت بسیار خوب سرانه مصرف آبزیان در خوزستان/ جشنواره طبخ آبزیان در شهرستان بهبهان برگزار شد. مدیرکل شیلات خوزستان اظهار داشت: استان خوزستان اولین تولید کننده آبزیان در کشور محسوب می‌شود و از سرانه مصرف بسیار بالایی برخوردار است.

فتح اله ابوعلی، در حاشیه برگزاری جشنواره طبخ آبزیان در شهرستان بهبهان ( هتل مارون) در گفت وگو با صداوسیمای مرکز خوزستان گفت:استان خوزستان اولین تولید کننده آبزیان در کشور محسوب می شود و از سرانه مصرف بسیار بالایی برخوردار است اما متاسفانه از سرانه مصرف جهانی عقب است و تلاش می کنیم با تداوم فرهنگ سازی، اطلاع رسانی، تبلیغات و بهره گیری از ظرفیت رسانه ملی در سطح استان و سایر شهرستان ها سرانه مصرف آبزیان را افزایش دهیم.

ابوعلی افزود: در شرایطی که بسیاری از غذاها ارزش غذایی لازم را ندارند و سلامت جامعه را به خطر می اندازند، امیدواریم بتوانیم مصرف آبزیان را به عنوان یک غذای سالم در سبد غذایی مردم در سطح استان معرفی نماییم.

وی با اشاره به استقبال پرشور بانوان از این جشنواره ادامه داد: خوشبختانه ۳۰ شرکت کننده در مسابقه پخت آبزیان مطابق ذائقه و سلیقه مردم، ضمن بهره گیری از خلاقیت و هنر آشپزی غذاهای خوش طعم و متنوعی را ارائه نمودند؛ که پس از بررسی توسط کارشناسان تغذیه هدایای ارزنده ای به ۸ نفر از برگزیدگان تعلق گرفت.

گفتنی است، در این جشنواره جمعی از مسئولان از جمله سرهنگ خاکسار فرمانده بسیج جهاد استان، رئیس گروه توسعه بازار اداره کل شیلات استان، فرمانده بسیج کارکنان شیلات استان، معاون سیاسی فرمانداری، رئیس اداره شیلات شهرستان بهبهان و اعضای شورای شهر حضور داشتند.