امام جمعه اهواز: در اقدامات اقتصادی باید از قشر محروم مراقبت ویژه داشته باشیم

امام جمعه اهواز با تأکید بر اینکه در اقدامات اقتصادی باید از قشر محروم مراقبت ویژه داشته باشیم، خطاب به مجموعه دولت گفت: مردم از شما چنین چیزی انتظار ندارند که چیزی را گران کنید بعد بیایید توضیح دهید.حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد در خطبه‌های امروز (۱۶ اردیبهشت‌ماه) نماز جمعه اهواز، ضمن توصیه به […]

امام جمعه اهواز با تأکید بر اینکه در اقدامات اقتصادی باید از قشر محروم مراقبت ویژه داشته باشیم، خطاب به مجموعه دولت گفت: مردم از شما چنین چیزی انتظار ندارند که چیزی را گران کنید بعد بیایید توضیح دهید.حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد در خطبه‌های امروز (۱۶ اردیبهشت‌ماه) نماز جمعه اهواز، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی با بیان اینکه حفظ دستاورد از انجام عمل سخت تر است، گفت: حفظ آثار یک ماه بندگی مهم است. خداوند در قرآن کریم می‌فرماید «عَلَیکُم أَنفُسَکُم» (مائده، ۱۰۵)، یعنی بر شما مراقبت از نفس لازم است. ما یک ماموریت داریم و آن مراقبت همیشگی از نفس است. ما مسئولیتی جز این نداریم که تامین کننده سعادت دنیا و آخرت است.

 نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به آیه «قُوا أَنْفُسَکُمْ وَأَهْلِیکُمْ نَارًا» (تحریم، ۶)، افزود: طبق این آیه، باید مراقب خود و زن و فرزندمان باشیم.موسوی فرد در خطبه دوم ضمن تبریک عید فطر بعد از یک ماه بندگی و عبادت گفت: یکی از معانی عید، رجوع است؛ یعنی انسان به فطرت پاک بر می‌گردد، از همین رو این روز، عید تمام مسلمین است چون ماه بازگشت به فطرت است. با اتمام ماه رزمایش و تمرین عبودیت، ان شاء الله نمره قبولی در مقام بندگی گرفته باشیم. شوال ماه شروع کارزار و مبارزه با نفس است. تلاش کنیم دستاوردها را حفظ کنیم. ما نیاز به تحکیم دستاوردها ماه مبارک رمضان داریم.

امام جمعه اهواز با اشاره به ۸ شوال، سالروز تخریب بقیع، گفت: این اتفاق، محصول کوته فکری وهابیت نسبت به شعائر الهی است. رفتار وقیحانه وهابیت با قبور ائمه(ع) در اثر برداشت انحرافی و نگاه التقاطی و با استدلال‌های سخیف است.موسوی‌فرد، درباره گرانی‌های اخیر گفت: در این باره اول روی سخنم با آقایان دولت سیزدهم است، بدانید خیلی‌ها به شما امید بستند. ۸ ماه از آمدن این دولت می‌گذرد، زمان زیادی نیست، اما فرصت کمی هم نیست. کارهای خوبی هم‌انجام شده است. ما از اول انقلاب نوید دولت مردمی را به مردم دادیم. نباید در اقداماتی که انجام می‌شود یک عده له شوند. از قشر محروم مراقبت ویژه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: بنا نیست به مردم شوک وارد شود. مردم از شما چنین چیزی انتظار ندارند که چیزی را گران کنید بعد بیایید توضیح دهید. قبل از هر اقدام مردم باید بفهمند. مردم توقع دارند با آنها صحبت کنید. ما نامحرم نیستیم،‌ اگر طرح اقتصادی دارید آن را با مردم در میان بگذارید. قابل قبول نیست چیزی را گران کنید بعد آن را توضیح دهید.نماینده ولی فقیه در خوزستان تاکید کرد: مجموعه دولتمردان، وزرا و استانداران بیایند بگویند دارند چه کار می‌کنند تا مردم امیدوار شوند. مسئولان دولت سیزدهم بیشتر با مردم صحبت کنید، به فضای رسانه بیایید و قبل از اقدام، برای مردم توضیح دهید.وی درباره گرانی‌های اخیر خاطرنشان کرد: دولتی‌ها حرف‌شان این است که ما در طول این سالیان، یارانه را به مبدأ می‌دادیم. ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی ایجاد کردیم، به بازرگان می‌دادیم، کالا می‌خرید و بعد چند برابر در بازار می‌فروخت. کاری که الان می‌خواهیم بکنیم این است که یارانه را مستقیم به مردم بدهیم. سخن ما این است که چرا بستر را از اول فراهم نمی‌کنید؟

موسوی فرد ادامه داد: رؤسای سه قوه تقریبا هر هفته جلسه با هم دارند؛ در میدان، این همکاری و تعامل باید بیشتر دیده شود. هر کدام از سه قوه وظیفه خود را به درستی انجام دهند.وی با اشاره به کاهش غیر قانونی مقدار کالا از جمله کاهش حجم کیسه آرد و روغن گفت: یک کیسه آرد، ۴۹ کیلو و ۵۰۰ گرم است. از هر کیسه آرد نیم کیلو رسما دزیده می‌شود. فقط آرد نیست. روغن هم همین طور است. مجموعه اینها چه قدر می‎‌شود؟ حرف مردم این است. مردم باید در رسانه ببینند که با فرد خاطی برخورد قاطع شده است. دست دزدها را قطع کنید.نماینده ولی فقیه در خوزستان در ادامه تأکید کرد: قیمت کالاهای ضروری را ثابت نگه دارید. اگر می‌‎خواهید یارانه بدهید از قبل برای مردم بگویید.

امام جمعه اهواز در ادامه خطاب به مردم گفت: اگر گفتند روغن کم است، چند نفر از ما یک عدد روغن برداشتیم و دومی را برای دیگری گذاشتیم؟ چند نفر از ما این مواسات را داریم؟ چند نفر از ما در چنین شرایطی به اندازه نیاز خود بر می‌داریم؟ به اندازه نیاز برداریم. آن که دستش می‌رسد مراقب نیازمندان و بستگان خود باشند. چه قدر خانواده به خاطر بالا رفتن اجازه بها، از خانه خارج شدند. اگر مستاجر داریم، مراقب باشیم. این خانواده، مسلمان است. وظیفه ما است. باید مشکل او را حل کنیم.وی با بیان اینکه ما روحانیت از مردم برخاستیم و در کنار مردم می‌مانیم، افزود: در ایام عید که کام مردم باید شیرین شود، این طور شد چون یک عده‌ای کم توجهند. دولتمردان بیایید و با مردم صحبت کنید.موسوی فرد در بخشی از سخنان خود از تلاش برای بهبود یافتن وضعیت سیستم سرمایشی، صوتی و بهداشتی مصلی نماز جمعه در روزهای آینده خبر داد.