استاندار خوزستان: معلم نباید دغدغه معیشت داشته باشد

استاندار خوزستان گفت: وظیفه معلمان، وظیفه‌ای بسیار خطیر و مهم است پس معلمان باید مورد حمایت ویژه قرار گیرند؛ معلمی که تربیت و پرورش نسل‌های آینده را بر عهده دارد نباید دغدغه معیشت داشته باشد.صادق خلیلیان در آیین گرامیداشت جلوه‌های ویژه معلمی خوزستان که امروز (۱۷ اردیبهشت‌ماه) برگزار شد، با گرامیداشت هفته معلم، اظهار کرد: […]

استاندار خوزستان گفت: وظیفه معلمان، وظیفه‌ای بسیار خطیر و مهم است پس معلمان باید مورد حمایت ویژه قرار گیرند؛ معلمی که تربیت و پرورش نسل‌های آینده را بر عهده دارد نباید دغدغه معیشت داشته باشد.صادق خلیلیان در آیین گرامیداشت جلوه‌های ویژه معلمی خوزستان که امروز (۱۷ اردیبهشت‌ماه) برگزار شد، با گرامیداشت هفته معلم، اظهار کرد: توسعه همه جانبه یک کشور همواره ابعاد مختلف و پیچیده فرهنگی و اجتماعی و سیاسی در هم تنیده‌ای دارد؛ در مساله توسعه طبیعتا نیازمند سرمایه هستیم و در ادبیات اقتصادی در چند دهه اخیر، سرمایه انسانی به عنوان یکی از ارکان توسعه قلمداد می‌شود.

وی ادامه داد: در توسعه، بعد فرهنگی به معنای عام آن در مدل‌های توسعه اضافه شده است و طبیعتا ما نیز باید این مسائل را دنبال کنیم. در ارزیابی شاخص‌های توسعه، بحث آموزش در شاخص توسعه انسانی لحاظ می‌شود. البته بعدها شاخص عدالت نیز اضافه شد به این معنا که آموزش باید همراه با عدالت باشد و اگر قرار است یک کشور توسعه پیدا کند باید این شاخص‌ها رشد کنند.استاندار خوزستان گفت: بنابراین سرمایه انسانی و آموزش به عنوان شاخص‌های توسعه مطرح هستند و وظیفه اساسی هر کشور، پرداختن به این دو مقوله اساسی است و باید عناصر اجراکننده آن را حمایت کند. خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در زمینه آموزش به ویژه در سوادآموزی و ارتقای سواد و سطح فرهنگی کشور پیشرفت‌های خوبی داشتیم و به این خاطر در ارزیابی سازمان‌های بین‌المللی شاخص توسعه ایران هم در کشورهای با رتبه بالا قرار گرفته است در حالی که پیش از پیروزی انقلاب در پایین‌ترین سطح قرار داشت.

خلیلیان تاکید کرد: پس از انقلاب با اقدامات مهم از جمله توجه به آموزش توانستیم رتبه ایران را از جایگاه پایین به رتبه کشورهای با توسعه بالا برسانیم.وی با اشاره به جایگاه مهم دانش افزود: مقام معظم رهبری امسال را سال تولید بر پایه دانش قرار داده‌اند؛ دانش ابعاد مختلفی دارد که یکی از آن‌ها آموزش و پرورش است. آموزش در کنار پرورش می‌تواند انسان خوب را به جامعه تحویل دهد و عامل و عنصر تعیین‌کننده آن نیز معلمان هستند.استاندار خوزستان تاکید کرد: هر چه در زمینه آموزش سرمایه‌گذاری کنیم در حقیقت سرمایه‌گذاری در حوزه رشد و توسعه کشور و ارتقای جایگاه آن انجام شده است. وظیفه معلمان، وظیفه‌ای بسیار خطیر و مهم است پس معلمان باید مورد حمایت ویژه قرار گیرند؛ معلمی که تربیت و پرورش نسل‌های آینده را بر عهده دارد نباید دغدغه معیشت داشته باشد. معلمان عزیز ما نگاهی معنوی به آموزش و پرورش دارند و با عشق و علاقه این شغل را انتخاب کرده‌اند و وظیفه حاکمیت و دولت، حمایت و پشتیبانی از آن‌ها است.

وی ضمن تاکید بر حمایت از معلمان گفت: با اقداماتی که انجام شد بحث رتبه‌بندی معلمان، در مجلس مصوب شد و مراحل اجرایی آن در حال طی شدن است البته ممکن است به همه خواسته‌ها دست یافته نشود اما این قدمی بزرگ در حمایت از معلمان است. معلمان در بخش‌های مختلف مسائل و مشکلاتی دارند و بنده وظیفه خود می‌دانم که مسئولیت خود را در پشتیبانی از معلمان عزیز دنبال کنم.خلیلیان افزود: معلمان پرورش نیروی انسانی و نسل‌های آینده را بر عهده دارند و نیروی انسانی نیز جایگاه مهمی در تولید ملی و اقتصاد و توسعه کشور دارد. از همه معلمان تشکر و قدردانی می‌کنیم که علاوه بر پرورش نسل آینده، در دفاع از آب و خاک در دفاع مقدس نقش مهمی داشتند و امیدواریم مشکلات معلمان را نیز حل و فصل کنیم.