رئیس شورای تامین استان : اسلحه‌ های مجاز خوزستانی‌ ها باید دوباره بررسی شوند

استاندار خوزستان گفت: اسلحه‌های مجاز باید مجددا مورد بررسی قرار بگیرند زیرا در زمانی، ضرورت‌ها ایجاب می‌کرد مجوز داده شود و اکنون همان ضرورت‌ها در بررسی مجدد وجود دارد.صادق خلیلیان در نخستین نمایشگاه دستاوردهای جامعه اطلاعاتی در حوزه سلاح و مهمات غیر مجاز استان خوزستان که امروز (۱۷ اسفندماه) برگزار شد اظهار کرد: نظام مقدس […]

استاندار خوزستان گفت: اسلحه‌های مجاز باید مجددا مورد بررسی قرار بگیرند زیرا در زمانی، ضرورت‌ها ایجاب می‌کرد مجوز داده شود و اکنون همان ضرورت‌ها در بررسی مجدد وجود دارد.صادق خلیلیان در نخستین نمایشگاه دستاوردهای جامعه اطلاعاتی در حوزه سلاح و مهمات غیر مجاز استان خوزستان که امروز (۱۷ اسفندماه) برگزار شد اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی در مسیر رشد و توسعه خود یک توسعه همه جانبه در ابعاد اجتماعی سیاسی اقتصادی و فرهنگی را دنبال می‌کند که همراه با توسعه عدالت و امنیت است.

وی با بیان اینکه امنیت بستر توسعه است، افزود: بستر زندگی یک ملت، امنیت است و این امنیت است که شرایط را برای تداوم رشد و توسعه هر کشوری فراهم می‌کند. مردم در کشوری که زندگی می‌کنند باید در امنیت باشند و این وظیفه حاکمیت است.استاندار خوزستان با بیان اینکه سرمایه‌گذاری برای رشد و توسعه اقتصادی نمی‌آید مگر اینکه امنیت وجود داشته باشد، گفت: بدون سرمایه‌گذاری، بیکاری ایجاد می‌شود و برای رشد و توسعه همه جانبه از جمله رشد اقتصادی، امنیت است.وی بیان کرد: اگر می خواهیم بیکاری برطرف شود، نیازمند امنیت هستیم. حاکمیت ما ریشه در درون کشور و مردم دارد و امنیت با کمک مردم برقرار شود.

خلیلیان گفت: با بزرگان و سران عشایر همه باید دست به دست هم بدهیم و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی را محقق کنیم. ما همه یک خانواده هستیم و اهداف مشترک داریم و برای رسیدن به این اهداف باید تلاش و کوشش کنیم.وی افزود: یکی از زیر بناهای اساسی هر جامعه، فرهنگ آن است؛ نظام ما مبتنی بر دین مقدس اسلام است و قانون اساسی ما نیز بر اساس همین دستورهای دینی نوشته شده و امنیت در این قانون در ابعاد مختلف مورد توجه واقع شده است.استاندار خوزستان گفت: وظیفه اصلی ما این است که بتوانیم این مهم را محقق کنیم. اگر قرار باشد هر کسی اسلحه دست بگیرد و هر وقت خواست از آن استفاده کند، امنیت محقق نمی‌شود.

وی افزود: اسلحه‌های مجاز باید مجددا مورد بررسی قرار بگیرند زیرا در زمانی، ضرورت‌ها ایجاب می‌کرد مجوز داده شود و اکنون همان ضرورت‌ها در بررسی مجدد وجود دارد. امنیت باید با همکاری و همدلی و همیاری مردمی ایجاد شود.استاندار خوزستان تصریح کرد: سران عشایر باید در جلوگیری از استفاده از اسلحه فرهنگ‌سازی کنند. البته در سطح جامعه رسانه‌ها وظیفه اصلی و اساسی را دارند و باید به صحنه بیایند و این وضعیت را در خوزستان خاتمه دهند.وی افزود: یکی از اقداماتی که از حدود دو ماه قبل در استان خوزستان تصمیم گرفتیم، انسداد فیزیکی و کنترل هوشمند مرزها است و با این کار، ۶۰ تا ۷۰ درصد ورود سلاح را کنترل خواهیم کرد.

خلیلیان گفت: در خصوص به کارگیری سلاح و حمل و استفاده از آن حتما باید برخورد قانونی شود و با آن مبارزه کنیم. دلیلی ندارد کسی در فضای عمومی اسلحه به دست بگیرد.وی بیان کرد: اینکه افراد در مجامعی به بهانه عروسی و عزا بخواهند از اسلحه استفاده کنند قطعا مسئولان امر با آن‌ها برخورد خواهند کرد. دلیلی ندارد کسی در یک محله بخواهد یک تیر شلیک کند و امنیت جامعه را به خطر بیندازد.استاندار خوزستان گفت: باید در مسیر برخورد حمل اسلحه، با فرهنگ‌سازی و مشارکت سران عشایر و طوایف و کمک رسانه‌ها و فضای مجازی یک بار برای همیشه به این موضوع خاتمه دهیم.وی افزود: امیدواریم یک جامعه با امنیت کامل داشته باشیم؛ در دولت انقلاب و مردمی به دنبال این هستیم که برنامه‌های اقتصادی و عدالت اجتماعی را دنبال کنیم تا زیرساخت‌های استان خوزستان را بازسازی کنیم و توسعه دهیم.

خلیلیان گفت: یکی از هدف‌گذاری‌ها توسعه اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در بحث‌های سرمایه‌گذاری و استفاده از ظرفیت‌های موجود است.وی افزود: برخی از کارخانه‌ها با نصف ظرفیت کار می‌کنند که در حال شناسایی آنها هستیم و در ستاد تسهیل مشکلات آنها را برطرف می‌کنیم. اگر ظرفیت کارخانه‌هایی که با نیمی از ظرفیت خود کار می‌کنند را فعال کنیم می‌توانیم نرخ بیکاری را در استان خوزستان کاهش دهیم.