نجاتی : نیاز خوزستان به درختکاری نسبت به جاهای دیگر بیشتر است

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: نیاز خوزستان به درختکاری به جهت شرایط آب و هوایی و مسایل ریزگردها نسبت به جاهای دیگر بیشتر است و ضرورت دارد که توجه بیشتری به این موضوع شود.رضا نجاتی در حاشیه مراسم روز درخت‌کاری که امروز، ۱۵ اسفندماه در اهواز برگزار شد، ضمن تبریک میلاد امام حسین (ع) […]

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: نیاز خوزستان به درختکاری به جهت شرایط آب و هوایی و مسایل ریزگردها نسبت به جاهای دیگر بیشتر است و ضرورت دارد که توجه بیشتری به این موضوع شود.رضا نجاتی در حاشیه مراسم روز درخت‌کاری که امروز، ۱۵ اسفندماه در اهواز برگزار شد، ضمن تبریک میلاد امام حسین (ع) اظهار کرد: جامعه امروز، نیاز به درخت، درختکاری و فضای سبز دارد. سال‌ها به جهت صنعتی شدن جامعه امروزی بر طبیعت ما خوش نگذشت و کم لطفی‌هایی به آن شده است.

وی افزود: ملت‌ها و دولت‌ها به این باور رسیدند که دلیل مشکلات آب و هوایی، نرسیدن به فضای سبز، درخت و درختکاری است. گرد و خاک و گرمای هوای امروزه نتیجه کم لطفی‌هایی است که به جنگل‌ها و درخت‌ها شده است.معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: امروز جامعه به این نتیجه رسیده است که باید به فرهنگ درخت و درختکاری که در دوران‌هایی وجود داشته است، بازگشت. در این زمینه ائمه اطهار بر درختکاری توصیه می‌کنند و همچنین مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع تاکید دارند.

نجاتی تصریح کرد: امروز، در اولین روز از هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، به نام هر شهید یک درخت در این مکان کاشته شد و این کار یقینا، خداپسندانه و انسان پسندانه است. امیدواریم که فرهنگ جامعه امروزی به دوره‌های قبل و فرهنگ درختکاری، باز گردد و هر فرد موظف باشد از درختان مواظبت کند نه اینکه به آن‌ها آسیب وارد کند.وی ادامه داد: مردم ما فرهنگ دوست هستند و فضای سبز و درختکاری را دوست دارند. نیاز خوزستان به درختکاری به جهت شرایط آب و هوایی، مسایل ریزگردها نسبت به جاهای دیگر بیشتر است و ضرورت دارد که توجه بیشتری به این موضوع شود.معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: دولت مصمم است و راه خود را پیدا کرده است و مردم نیز به همین شکل در کنار دولت هستند و باید همه باهم بکوشیم تا استانی سرسبز با درختان شادی و نشاط آور و تضمین کننده سلامت مردم داشته باشیم.