جوروند : پویایی و سلامت فکری جامعه در گرو مجاهدت‌های خبرنگاران است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان معتقد است: آگاهی فرهنگی، پویایی اجتماعی و سلامت فکری جامعه در گرو کوشش‌ها و مجاهدت‌های خبرنگاران و اصحاب قلم است.محمد جوروند به مناسبت فرا رسیدن ۱۷ مرداد روز خبرنگار پیامی صادر کرد.به گزارش ایسنا، براساس اعلام اداره‌کل ارشاد خوزستان، متن کامل این پیام بدین شرح است: «هفدهم مرداد […]

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان معتقد است: آگاهی فرهنگی، پویایی اجتماعی و سلامت فکری جامعه در گرو کوشش‌ها و مجاهدت‌های خبرنگاران و اصحاب قلم است.محمد جوروند به مناسبت فرا رسیدن ۱۷ مرداد روز خبرنگار پیامی صادر کرد.به گزارش ایسنا، براساس اعلام اداره‌کل ارشاد خوزستان، متن کامل این پیام بدین شرح است:

«هفدهم مرداد سالروز شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی و روز خبرنگار نمادی از تلاش و ایثار قاصدانی است که صادقانه در فرآیند حساس و پیچیده مقابله با جنگ نرم، با سلاح قلم، پای در سرزمین آگاهی گذاشته و با چشمانی بینا و زبانی صادق در عرصه اطلاع رسانی و بیان واقعیت‌ها، رسالت حرفه‌ای خود را با عشقی وصف ناپذیر دنبال می‌کنند.»در ادامه این پیام آمده است:

«عشق، امید و آرمان‌های تعالی‌بخش یک ملت، سرخط‌های خبری روزانه خبرنگاران و راویان حقیقتی است که برای پیشرفت و تعالی ایران عزیز، پویا و بانشاط از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کنند. خبرنگار، وجدان بیدار جامعه و روشنی‌بخش راه و رسم زمانه خویش است و آگاهی فرهنگی، پویایی اجتماعی و سلامت فکری جامعه در گرو کوشش‌ها و مجاهدت‌های خبرنگاران و اصحاب قلم است. تلاش مخلصانه و مجاهدانه خبرنگاران در روزهای سخت مقابله با کرونا، خبرنگاری در دوران هشت ساله دفاع مقدس را در یادها زنده کرد. روزگاری که خبرنگاران عزیز در میدان نبرد با دشمن، فداکارانه حاضر می‌شدند و رشادت رزمندگان اسلام را ثبت و ضبط می‌کردند. این روزها نیز خبرنگاران، با همان عزم و همت والا، جهاد مدافعان سلامت، گروه‌های جهادی و مردم را در مواجهه با این بیماری همه‌گیر، برای ثبت در تاریخ، ضبط و روایت می‌کنند. بر خود وظیفه می‌دانم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگار شهید محمود صارمی که در راه انجام رسالت خطیر خویش، به لقاءالله پیوست، روز خبرنگار را به خبرنگاران عزیز استان که متعهدانه و مسئولانه قلم می‌زنند تبریک عرض نمایم. توفیق رفیق راه و تلاش و تکاپوی مقدس تمامی شما خبرنگاران باد.»