افزایش ۷۷ درصدی مرگ و میر کرونا در خوزستان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از افزایش ۷۷ درصدی مرگ ناشی از کرونا در استان خوزستان در هفته گذشته خبر داد.دکتر سید محمد علوی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا اظهار کرد: اخبار ناخوشایندی از گوشه و کنار جهان به گوش می‌رسد؛ در هفته اخیر همه‌گیری کرونا در جهان سیر شتابانی […]

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از افزایش ۷۷ درصدی مرگ ناشی از کرونا در استان خوزستان در هفته گذشته خبر داد.دکتر سید محمد علوی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا اظهار کرد: اخبار ناخوشایندی از گوشه و کنار جهان به گوش می‌رسد؛ در هفته اخیر همه‌گیری کرونا در جهان سیر شتابانی به خود گرفته است و اخبار جهانی، حاکی از افزایش بیش از انتظار موارد بستری و مرگ است.

وی افزود: در ایران نیز شهرها یکی پس از دیگری در وضعیت قرمز قرار می‌گیرند. در خوزستان نیز وضعیت شکننده بود و انتظار افزایش شهرهای قرمز را داشتیم.معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن یعنی از ۹ تا ۱۵ مردادماه در مقایسه با دوم تا هشتم مردادماه، موارد سرپایی بیش از ۷۰ درصد و موارد بستری حدود ۶۰ درصد افزایش یافته است به گونه‌ای که ظرفیت اکثر بیمارستان‌ها تکمیل شده است. در این هفته در استان خوزستان موارد مرگ ناشی از کرونا نیز ۷۷ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به روند خوب واکسیناسیون بیان کرد: تاکنون حدود ۸۶۲ هزار و ۷۹۸ دوز واکسن به خوزستانی‌ها تزریق شده است که ۷۱۴ هزار و ۷۱۷ دوز از این تعداد نوبت اول و ۱۴۸ هزار و ۸۱ دوز نوبت دوم را تزریق کرده‌اند بنابراین ۲۲.۶ درصد افراد واجد شرایط بالای ۱۸ سال واکسینه شده‌اند.علوی افزود: انتظار می‌رود با واکسیناسیون روزانه ۳۰ هزار دوز بتوانیم تا بهمن‌ماه همه خوزستانی‌های واجد شرایط را واکسینه کنیم.

وی گفت: در حال حاضر حدود ۱۵ درصد افراد جامعه حداقل یک دوز واکسن را دریافت کرده‌اند که کافی نیست و میزان واکسیناسیون باید به حدود ۷۰ درصد برسد تا بتوانیم اپیدمی را کنترل کنیم بنابراین چاره‌ای نداریم جز اینکه همچنان پروتکل‌های بهداشتی یعنی شست‌وشوی دست‌ها، فاصله‌گذاری، استفاده از ماسک از خانه تا خانه، تهویه، اجتناب از مسافرت و تردد در اماکن شلوغ و اجتناب از تجمعات و به خصوص خط زدن دورهمی‌های خانوادگی را رعایت کنیم تا از این مخمصه رها شویم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص استقبال از واکسیناسیون کرونا در استان خوزستان افزود: روزهای اول در بعضی نقاط استان خوزستان استقبال خوب نبود ولی به تدریج هر چه جلوتر می‌رویم استقبال بهتر می‌شود. البته هنوز در برخی مناطق با مشکل مواجه هستیم.وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: از همه خوزستانی‌ها تقاضا می‌کنم واکسیناسیون را جدی بگیرند. در حال حاضر تنها راهی که برای رهایی از این وضعیت نامطلوب داریم، رفتن به مراکز واکسیناسیون و دریافت واکسن کرونا است. واکسن اگر از ابتلا جلوگیری نکند حتما از ابتلا به نوع شدید و ۹۹ درصد از مرگ پیشگیری می‌کند بنابراین از مردم می‌خواهیم به واکسیناسیون توجه ویژه‌ای داشته باشند.