یوسفی : سوء مدیریتی که در منابع آب خوزستان اتفاق افتاده، واقعا فاجعه است

دولتمردان نالایق منافع ملی را به خطر انداختند.مهندس مجتبی یوسفی، نماینده اهواز و باوی و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت : از دو سال پیش با سوءمدیریت وزارت نیرو در بخش آب، استان خوزستان دچار سیل می‌شود و در شرایطی که مردم کاملا ناامید بودند و امید هم به دولتمردان نداشتند، چهره‌ای مثل […]

دولتمردان نالایق منافع ملی را به خطر انداختند.مهندس مجتبی یوسفی، نماینده اهواز و باوی و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت : از دو سال پیش با سوءمدیریت وزارت نیرو در بخش آب، استان خوزستان دچار سیل می‌شود و در شرایطی که مردم کاملا ناامید بودند و امید هم به دولتمردان نداشتند، چهره‌ای مثل شهید حاج قاسم پا به میدان گذاشت و برای حل مشکلات مردم خوزستان کوشید.

وی افزود:الان اعضای دولت به‌خصوص وزارت نیرو و سایر وزارتخانه‌های دخیل باید برای ما توضیح دهند چگونه با سوءمدیریت منابع آبی در این استان، سیل ساختگی در خوزستان به‌راه انداختند تا به اهداف سیاسی انتقال آب دسترسی پیدا کنند.امروز مردم استان مشکل بزرگی به نام کم‌آبی دارند. دو میلیون اصله نخل به دلیل سوء مدیریت وزارت نیرو و وزارت کشور و سازمان محیط‌ زیست در معرض از بین رفتن قرار گرفت. انتظار داریم مدیران دولتی در کنار مردم خوزستان قرار گیرند و دلایل این ناکارآمدی‌ها را توضیح دهند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : دولتمردان در هشت سال گذشته کاری انجام نداده‌اند و آن بلا را سر برق آوردند و بازهم مردم خوزستان در گرمای ۵۵درجه متحمل سختی‌های فراوان شدند. امروز آقای روحانی موظف است جواب مردم را بدهد.واقعیت آن است که ما به‌عنوان نماینده هیچ پاسخی برای مردم نداریم. سوء مدیریتی که در منابع آب خوزستان اتفاق افتاده، واقعا فاجعه است. به نظر می‌رسد هدف دولت از این بی‌عملی کاملا مشخص است.

مجتبی یوسفی با اشاره به پیشینه دریاچه ارومیه افزود : آنها‌ می‌خواهند همان بلایی را که سردریاچه ارومیه آوردند برسر خوزستان بیاورند. دریاچه ارومیه که با این بی‌کفایتی‌ها به دریاچه نمک تبدیل شد. جالب این‌که عاملان این قضیه، ستاد ملی احیای دریاچه ارومیه راه انداختند و هزاران میلیارد پول برای آن هزینه کردند و اما دریغ از اقدامات مؤثر.در روستاهای استان خوزستان، وزارت نیرو برای تهیه یک لوله عنوان می‌کند پولی در بساط ندارد اما چگونه است برای انتقال آب از خلیج‌فارس چندهزار میلیارد پول هزینه می‌کنند.

نماینده اهواز در پایان اظهار داشت :واقعیت این است که ما به این دولت اعتماد نداریم و قطع به‌یقین در ادامه پیگیری‌ها برای احقاق حقوق مردم خوزستان از طریق مجلس و قوه قضاییه موضوع رسیدگی به اقدامات مدیران بی‌کفایت دولتی را دنبال خواهیم کرد. مردم به دولت آقای رئیسی امیدها بسته‌اند و انتظار این است انتخاب مدیران در استان‌ها براساس نگاه بخشی نباشد و چهره‌های مؤثر، قوی، لایق و کارآمدی انتخاب شوند.