از پوستر جشنواره شعر عربی رضوی رونمایی شد

پوستر یازدهمین جشنواره شعر رضوی به زبان عربی (یادمان دعبل خزاعی) از سری برنامه‌های هجدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) روز سه‌شنبه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در اهواز رونمایی شد. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در آیین رونمایی از پوستر این جشنواره با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره‌های شعر به ویژه […]

پوستر یازدهمین جشنواره شعر رضوی به زبان عربی (یادمان دعبل خزاعی) از سری برنامه‌های هجدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) روز سه‌شنبه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در اهواز رونمایی شد. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در آیین رونمایی از پوستر این جشنواره با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره‌های شعر به ویژه در خوزستان به خاطر وجود ظرفیت بالای این استان در این حوزه بیان کرد: برگزاری برخی برنامه‌ها موجب تلطیف روح آدم‌ می‌شود که جشنواره شعر نیز از این دست برنامه‌ها است به ویژه جشنواره شعر رضوی که نام آن با نام امام هشتم (ع) گره خورده و حرکت در این مسیر برای ما موجب افتخار است.

محمد جوروند افزود: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره امامان معصوم(ع) به ویژه امام رئوف آقا امام رضا (ع)، شناسایی و معرفی بیشتر شاعران آیینی به ویژه شاعران جوان و گرامیداشت پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا (ع) و کمک به انتشار این آثار، گسترش آفرینش‌های فرهنگی و دینی از جمله اهداف مهم این جشنواره است.

وی با اشاره به محورهای موضوعی این جشنواره توضیح داد: سیره و زندگی امام رضا(ع)، مناقب و صفات آن حضرت ، جلوه‌های فرهنگ رضوی از جمله علم ، شفاعت، حلم، کرامت، فضیلت، مهربانی و معجزه و … از محورهای این جشنواره هستند.وی بیان کرد: جشنواره شعر رضوی عربی چه از نظر مادی و چه از نظر محتوایی جزو جشنواره‌های خوب خوزستان به شمار می‌رود اما با توجه به بُعد مادی و محتوایی آن، استقبالی که از آن می‌شود مورد انتظار ما نیست.

وی با بیان اینکه حضور شاعران بزرگ موجب پرورش شاعران جوان ما می‌شود گفت: هر ساله شاعران ثابتی در این جشنواره حضور پیدا می‌کنند اما هدف ما این است که این جشنواره محفلی برای حضور شاعران بزرگ در کنار شاعران جوان و نوظهور باشد تا از این طریق بتوان انتقال تجربیات صورت گیرد؛ همچنین انتظار می‌رود در این دوره از جشنواره زمینه برای حضور عشایر و طوایف نیز فراهم شود.

وی با بیان اینکه جشنواره شعر عربی رضوی در ۲ بخش فصیح و شعبی برگزار می‌شود ادامه داد:آخرین مهلت ارسال اثار به این جشنواره ۲۰ بهمن ۹۹ است و با توجه به وضعیت کرونا چگونگی برگزاری این برنامه در آینده اعلام می‌شود./ ایرنا