تازه ترین اخبار و رویدادهای عراق

هلاکت شمار زیادی از تروریست های داعش در عراق و شلیک خمپاره به حرم امامان عسکریین از سوی تکفیری های داعش، هم چنین کشف شباهت ˈابوبکر البغدادیˈ رهبر داعش با نوه صدام دیکتاتور سابق عراق، از مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته عراق است. تکریت گورستان تروریست های داعش یک منبع امنیتی در استان ˈصلاح […]

هلاکت شمار زیادی از تروریست های داعش در عراق و شلیک خمپاره به حرم امامان عسکریین از سوی تکفیری های داعش، هم چنین کشف شباهت ˈابوبکر البغدادیˈ رهبر داعش با نوه صدام دیکتاتور سابق عراق، از مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته عراق است.

81230115-5810742

تکریت گورستان تروریست های داعش

یک منبع امنیتی در استان ˈصلاح الدینˈ عراق از کشته و زخمی شدن 90عنصر وابسته به گروهگ تروریستی داعش در درگیری با عشایر مسلح شمال تکریت خبر داد.یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد که عشایر مناطق ˈالزویهˈ، ˈمحکولˈ و ˈالمسحکˈ در حومه شهر ˈبیجیˈ در 40 کیلومتری شمال تکریت، عصر دوشنبه توانستند 50 عنصر تروریستی داعش از جمله چند تروریست دارای تابعیت عربی را به هلاکت برسانند و با به آتش کشیدن چند خودرو و نفربر حدود 40 نفر دیگر از داعشی ها را زخمی کنند.

*نهرین نت: تروریست های داعش به حرم امامان عسکریین خمپاره شلیک کردند

پایگاه خبری ˈنهرین نتˈ به نقل از منابع مطلع در سامرا اعلام کرد که تروریست های تکفیری داعش دیشب (دوشنبه شب) چندین خمپاره به مرقد امامان عسکریین (ع) شلیک کردند که یکی از آن ها به مسجد جامعی در اطراف مرقد که متعلق به اهل سنت است، اصابت کرد.

*سفر سری مشاور امنیت ملی هند به عراق

رسانه های هند امروز سه شنبه از سفر سری ˈآجیت دووالˈ مشاور امنیت ملی این کشور به عراق خبر دادند.روزنامه ˈهندوˈ نوشت که مشاور امنیت ملی هند در ماه گذشته میلادی با هدف تامین امنیت هزار تن از اتباع هندی و نحوه کمک به بازگشت آنان ضمن سفر به بغداد با مقام های عراقی گفت وگو کرده است.

*ابوبکر البغدادی احتمالا نوه صدام است

کاربران شبکه های اجتماعی، اخیرا تصویری قدیمی از ˈعلی حسین کاملˈ نوه صدام دیکتاتور سابق عراق و تصویر منتسب به ˈابوبکر البغدادیˈ سرکرده تروریست های داعش را منتشر کرده اند که شباهت زیادی به هم دارند.

*مجلس جدید عراق یکشنبه آینده دومین جلسه خود را برگزار می کند

ˈمهدی الحافظˈ رییس موقت مجلس عراق اعلام کرد که به احتمال زیاد دومین جلسه این مجلس یکشنبه آینده برگزار خواهد شد.

*رهبر شیعیان ترکیه، حمایت دولت اردوغان از داعش را خطا خواند.

ˈصلاح الدین اوزگوندوزˈ رهبر شیعیان ترکیه با انتقاد از سیاست های دولت ترکیه در سوریه و عراق گفت: متاسفانه دولت ترکیه با حمایت از گروه تکفیری داعش راه خطا رفت.

* نوری المالکی: چین قاطعانه از عراق حمایت کرد

ˈنوری المالکیˈ نخست وزیر عراق، گفت که چین حمایت قاطعانه خود را از عراق با اعزام فرستاده ویژه به بغداد در شرایط پیچیده کنونی نشان داد.

* افشای طرح ترکی – قطری برای انتقال داعشی ها به لبنان

تصمیم برای دور ماندن لبنان از بحران های منطقه، تاکنون پابرجا بوده و تهران، ریاض و هم پیمانان لبنانی نیز بر دوام این موضوع تاکید کرده اند، اما نشانه هایی از طرح مشترک قطر و ترکیه برای انتقال عناصر تروریستی داعشی به لبنان، نگرانی ها در این کشور را افزایش داده است.

*انفجار تروریستی در کاظمین 5 کشته بر جای گذاشت

منابع امنیتی عراق روز دوشنبه اعلام کردند که انفجار تروریستی در یک پست ایست و بازرسی در کاظمین واقع در شمال بغداد، 22 کشته و زخمی بر جای گذاشت.

* آیت الله جنتی: ملت و دولت عراق با حمایت مرجعیت می توانند مشکلات کشورشان را رفع کنند

آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان در دیداری با سفیر عراق، با بیان این که ملت و دولت عراق با حمایت مرجعیت می توانند مشکلات کشورشان را رفع کنند، گفت: نهادهای امدادی ایران آماده ارسال کمک های بشردوستانه به مردم عراق هستند و من شخصا آماده رایزنی با نهادهایی مانند هلال احمر جهت ارسال این کمک ها به عراق هستم.