مقام ارشد عراق: اگر آمریکا مواضع داعش را بمباران نکند از ایران کمک می گیریم

هافینگتن پست نوشت: یکی از سیاستمداران ارشد عراقی اعلام کرد که اگر امریکا داعش را بمباران نکند از ایران برای انجام چنین کاری کمک می گیرد.دکتر حیدر العبدی عضو پارلمان عراق و سخنگوی حزب الدعوه که نوری مالکی عضو آن است گفت: مسئولان عراقی به شدت نسبت به تهدید داعش احساس خطر می کنند و […]

هافینگتن پست نوشت: یکی از سیاستمداران ارشد عراقی اعلام کرد که اگر امریکا داعش را بمباران نکند از ایران برای انجام چنین کاری کمک می گیرد.دکتر حیدر العبدی عضو پارلمان عراق و سخنگوی حزب الدعوه که نوری مالکی عضو آن است گفت: مسئولان عراقی به شدت نسبت به تهدید داعش احساس خطر می کنند و ما از تمام کشورها از جمله ایران کمک خواهیم گرفت.

Iraqi Minister of Communication Haider a

وی گفت: ما منتظر حمایت امریکایی ها هستیم. اگر آمریکا به داعش حمله هوایی کند به ایران نیازی پیدا نمی کنیم.این سیاستمدار عراقی اضافه کرد: اگر آمریکا حمله هوایی به مواضع داعش نکند، به حملات هوایی ایران و اجتمالا ترکیه نیاز پیدا کنیم.العبدی رئیس کمیسیون اقتصاد پارلمان عراق و یکی از گزینه های نخست وزیری عراق در سال های 2006 و 2010 بیان داشت: عراق با حمایت های حداقلی می تواند از این بحران جان سالم به در برد و نیروهای امنیتی ما می توانند از بغداد در مقابل شبه نظامیان جهادی محافظت کنند اما برای بیرون راندن داعش از منطقه به حملات هوایی نیاز داریم.به گفته ی العبدی، ظهور داعش برای خاورمیانه و غرب یک فاجعه است. خطر این گروه تروریستی برای انگلیس بسیار جدی است. ایدوئولوژی این گروه تنها فرقه ای نیست بلکه مبتنی بر مبارزه با هر کس که از آن متنفرند، است.