ماهاتیر محمد :عجیب است مالایی ها برای رفتن به بهشت مسلمانان دیگر را می کشند

ماهاتیر محمد نخست وزیر اسبق مالزی با انتقاد از افزایش شمار فعالیت های تروریستی شهروندان این کشور در سوریه و عراق، گفت که عجیب است مالایی ها برای این که به بهشت بروند مسلمانان دیگر را می کشند.ماهاتیر محمد در مطلبی که روز دوشنبه در تارنمای اطلاع رسانی شخصی خود (چدت) قرار داد، تفاوت در […]

ماهاتیر محمد نخست وزیر اسبق مالزی با انتقاد از افزایش شمار فعالیت های تروریستی شهروندان این کشور در سوریه و عراق، گفت که عجیب است مالایی ها برای این که به بهشت بروند مسلمانان دیگر را می کشند.ماهاتیر محمد در مطلبی که روز دوشنبه در تارنمای اطلاع رسانی شخصی خود (چدت) قرار داد، تفاوت در ایدئولوژی و مسایل سیاسی را دلیل مشارکت برخی از شهروندان مالزی در فعالیت های تروریستی عنوان کرد.

81220510-5794472

ماهاتیر تصریح کرد: ما نشینده ایم علمای مالزی نظرات خود را در مورد این گونه فعالیت ها عنوان کنند و یا این که فتوایی صادر نمایند.پیر عرصه سیاست مالزی که بیش از 23 سال قدرت این کشور را در اختیار داشت، افزود: اگر علما فکر می کنند کشته شدن و بمب گذاری، عاملان این گونه فعالیت ها را به بهشت می فرستد، شاید مالایی های بیشتری با بستن بمب به خود مسلمانانی را که نمی شناسند به کشتن دهند.

وی افزود: قرآن را جستجو کرده ام تا دستوری برای کشتن مسلمانان دیگر بیایم، اما آیات قرآن از مسلمانان خواسته است که به دنبال صلح باشند.وی گفت: کسانی که توسط بمب گذاران انتحاری کشته شده اند دشمنان مالزی نبوده اند.

ˈاحمد طارمیمی مالکیˈ 26 ساله عضو داعش و تبعه مالزی چندی پیش در یک عملیات انتحاری در استان ˈالانبارˈ عراق 25 نفر را کشت.نخست وزیر اسبق مالزی خاطر نشان کرد: جنگ در سوریه و عراق برای مالزی خطری ایجاد نمی کند. قرآن به ما می گوید که اگر دو نفر دشمن هستند برای آشتی بین آن ها تلاش کنیم. اگر یک طرف پیشنهاد صلح و آشتی را رد کرد، در آن صورت یک گروه می تواند حامی گروهی باشد که صلح را پذیرفته است.ˈاما خداوند هرگز نفرموده است به نفع یک گروه دست به خشونت بزنیم. خداوند بارها تاکید کرده است کسانی که باعث هرج و مرج هستند را دوست ندارد.ماهاتیر محمد در حالی به حضور برخی از شهروندان این کشور در عملیات تروریستی در سوریه و عراق واکنش نشان داده که برخی از رسانه های این کشور از حضور بیش از 100 افراط گرای مالزیایی در خاورمیانه خبر داده اند.