اولین محموله جت های جنگنده روسی وارد بغداد شد

مقامات امنیتی عراق تایید کردند که اولین محموله از جت های جنگنده سفارش داده شده به روسیه را دریافت کرده اند.به نوشته پایگاه خبری بی بی سی، مقامات امنیتی عراق همچنین اعلام کردند پنج فروند جت جنگنده ˈسوخو/Sukhoiˈ دریافت شده از روسیه، تا چند روز آینده وارد ناوگان هوایی این کشور می شود.به گفته این […]

مقامات امنیتی عراق تایید کردند که اولین محموله از جت های جنگنده سفارش داده شده به روسیه را دریافت کرده اند.به نوشته پایگاه خبری بی بی سی، مقامات امنیتی عراق همچنین اعلام کردند پنج فروند جت جنگنده ˈسوخو/Sukhoiˈ دریافت شده از روسیه، تا چند روز آینده وارد ناوگان هوایی این کشور می شود.به گفته این مقامات، به زودی تعداد بیشتری جت جنگنده دریافت خواهد شد. گفته می شود این جت ها از نوع جت ˈسوخو 30 اس امˈ هستند که دولت عراق پیش از این طی قراردادی به ارزش 500 میلیون دلار از روسیه خریداری کرده بود. اما رسانه های روسیه روز گذشته خبر دادند 10 فروند هواپیما به مقامات عراقی تحویل شده است.

9304x08x0x46816

گروه تروریستی و تکفیری داعش با همکاری افراد وابسته به صدام دیکتاتور سابق عراق، از روز سه شنبه (19خرداد/9 ژوئن) با حمله به ساختمان استانداری نینوا عملیاتی را در عراق آغاز کرد که در پی آن بخش هایی از چند استان شمالی این کشور از جمله استان های صلاح الدین به مرکزیت شهر تکریت، نینوا و استان غربی الانبار به دست اعضای این گروه تروریستی بعثی افتاد. شهر تکریت 11 ژوئن (21 خرداد) سقوط کرد.

این گروه تکفیری بعثی وابسته به القاعده در جنگ سوریه با کمک محور غربی- عربی به تروریست های گردآمده در سوریه، قدرت گرفته است. اعضای این گروه تروریستی با انجام اعمال وحشیانه، قصد پیشروی به سوی بغداد را داشتند که گزارش ها از ابتکار عمل ارتش و نیروهای داوطلب مردمی در به دست گرفتن این مناطق و مقابله با داعش حکایت دارد.دولت عراق روز شنبه اعلام کرد که کنترل شهر تکریت در شمال عراق را در دست گرفته است. تلویزیون دولتی عراق نیز از کشته شدن 60 تن از اعضای وابسته به گروه تروریستی داعش خبر داد و افزود به سوی بازپس گیری شهر موصل در شمال عراق حرکت می کند.