گورباچف: آمریکا و روسیه به عقلانیت بازگردند

آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی از روسای جمهوری روسیه و آمریکا خواست تا بر سر سوریه مذاکرات دیپلماتیک داشته باشند.میخائیل گورباچف، آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی در مصاحبه با اینترفکس از ایالات متحده آمریکا و روسیه خواست تا نشستی برای رسیدگی به این موضوعات و بازگشت به عقلانیت برگزار کنند. او با هشدار نسبت به […]

آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی از روسای جمهوری روسیه و آمریکا خواست تا بر سر سوریه مذاکرات دیپلماتیک داشته باشند.میخائیل گورباچف، آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی در مصاحبه با اینترفکس از ایالات متحده آمریکا و روسیه خواست تا نشستی برای رسیدگی به این موضوعات و بازگشت به عقلانیت برگزار کنند.

او با هشدار نسبت به اینکه هرگونه درگیری می‌تواند به جنگ ختم شود، گفت: اطمینان دارم هیچکس جنگ نمی‌خواهد اما فضای فعلی تب‌دار ممکن است به دردسر بزرگی ختم شود و مردم عادی از این تهدید بی‌خبر هستند.گورباچف افزود، دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین باید شرایط تنش‌آلود را آرام کنند زیرا چنین حوادثی می‌تواند به یک فاجعه بزرگ در فضای تنش‌زای کنونی برسد. گورباچف گفت: تا به حال اوضاع به این بدی نشده بود و من از اینکه می‌بینم رهبران جهان چطور با خودشان رفتار می‌کنند، سرخورده شدم. ما شاهد ناتوانی در بکارگیری مکانیزم‌های دیپلماتیک هستیم. سیاست بین‌الملل به عرصه اتهام‌پراکنی، اعمال تحریم و حتی حملات نظامی تبدیل شده است.آخرین رهبر شوروی گفت: از آنجایی که روسیه و آمریکا در پس بحران کنونی هستند، رهبران آن باید دیدار داشته باشند. به گفته او، مقام‌های وزارت خارجه و دفاع هم باید در آن جلسات حضور داشته باشند.