عبدالفتاح السیسی: مصر درپی انجام اقدامات ضد حزب الله لبنان نیست

پایگاه خبری الجزیره نوشت: «عبدالفتاح السیسی » رئیس جمهوری مصر در مصاحبه با شبکه «سی. ان. بی. سی» آمریکا گفت که قاهره با وجود درخواست عربستان برای تحریم حزب الله، به انجام اقدامات ضد آن نمی اندیشد.السیسی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا مصر انجام اقداماتی ضد حزب الله را بررسی می کند، […]

پایگاه خبری الجزیره نوشت: «عبدالفتاح السیسی » رئیس جمهوری مصر در مصاحبه با شبکه «سی. ان. بی. سی» آمریکا گفت که قاهره با وجود درخواست عربستان برای تحریم حزب الله، به انجام اقدامات ضد آن نمی اندیشد.السیسی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا مصر انجام اقداماتی ضد حزب الله را بررسی می کند، گفت: موضوع اینجا انجام اقدامات یا انجام ندادن آن نیست، با توجه به ناآرامی های کنونی در سوریه، عراق، لیبی ، یمن، سومالی و دیگر کشورها، ثبات و آرامش در منطقه شکننده است و در نتیجه نیازمند ثبات بیشتر هستیم و نه بی ثباتی.

وی در ادامه گفت: منطقه توان آشوب و ناآرامی های بیشتر را ندارد.الجزیره افزود: بسیاری از کارشناسان سیاسی اقدام «سعد الحریری » نخست وزیر لبنان به استعفا در عربستان را گام نخست عربستان برای دخالت در لبنان به صورت جدی می دانند.السیسی روز یکشنبه به «نبیه بری» رئیس مجلس لبنان نیز گفته بود مصر مخالف دخالت در امور داخلی این کشور است.دفتر السیسی پس از این دیدار اعلام کرد: رئیس جمهوری مصر تاکید کرد که خواستار حفط امنیت و ثبات لبنان است و در کنار این کشور برای مقابله با چالش های کنونی می ایستد.