تعداد تروریست‌های “هیئت تحریر الشام” در سوریه ۲۵ هزار تن است

رئیس سرویس اطلاعات در ستاد کل ارتش روسیه گفت،‌ یک تشکیلات تروریستی جدید موسوم به “هیئت التحریر الشام” متشکل از ۲۵ هزار شبه‌نظامی از ۷۰ باند که افراطی‌های جبهه النصره در کانون آن هستند،‌ شکل گرفته است. این مقام همچنین درباره تاکتیک‌های مورد علاقه تروریست‌ها و تجهیزات پیشرفته آنها سخن گفت.به نقل از خبرگزاری راشا […]

رئیس سرویس اطلاعات در ستاد کل ارتش روسیه گفت،‌ یک تشکیلات تروریستی جدید موسوم به “هیئت التحریر الشام” متشکل از ۲۵ هزار شبه‌نظامی از ۷۰ باند که افراطی‌های جبهه النصره در کانون آن هستند،‌ شکل گرفته است. این مقام همچنین درباره تاکتیک‌های مورد علاقه تروریست‌ها و تجهیزات پیشرفته آنها سخن گفت.به نقل از خبرگزاری راشا تودی، ژنرال ایگور کوروبوف، رئیس سرویس اطلاعات در ستاد کل ارتش روسیه گفت: اکنون بیش از ۷۰ باند شامل کسانی که از رده‌های اپوزیسیون هستند و سابقا خودشان را “میانه‌رو” می‌دانستند، با یکدیگر یکی شده‌اند. تعداد نیروهای هیئت التحریر الشام بالغ بر ۲۵ هزار شبه‌نظامی است.

این مقام در نشستی نظامی در مسکو گفت، نقش کلیدی در تشکیل این گروه متعلق به جبهه النصره است که در “تخاصم فعال علیه نیروهای دولت سوریه و اپوزیسیون میانه‌رو در استان‌های حلب،‌ دمشق، ادلب و حماه مشارکت دارد.”به گفته او، جبهه النصره اکنون بیش از ۱۵ هزار شبه‌نظامی دارد که اکثر آنها سوری هستند. براساس برآورد این مقام نظامی روسیه، تعداد شبه‌نظامیان داعش هم بیش از ۹۰۰۰ شبه‌نظامی است.به گفته کوروبوف، تاکتیک‌های اثرگذاری که گروه‌های شبه‌نظامی در سوریه به کار می‌برند آنها را به دشمنی نیرومند برای نیروهای عادی تبدیل می‌کند.

او افزود: تروریست‌ها از تاکتیکی موسوم به “کندوی زنبور عسل” استفاده می‌کنند که شامل حملات خمپاره‌ای بی‌نظم و حملات ناگهانی به ارتش سوریه می‌شود و توسط گروهی کوچک اما بسیار هماهنگ صورت می‌گیرد. این تروریست‌ها همچنین به حدی منعطف هستند که می‌توانند فورا از تاکتیک‌های پارتیزانی به حملات تهاجمی هستند.این مقام ارتش روسیه همچنین گفت، شبه‌نظامیان سوری به خوبی مجهز هستند، تجهیزات پیشرفته‌ای دارند، در جریان جنگ اطلاعاتی و الکترونیکی بوده و مواد سمی قابل انفجار دارند. آنها از تجهیزات هوایی بدون سرنشین عمدتا برای عملیات‌های شناسایی و حمله به تجهیزات استفاده می‌کنند. کوادکوپترهای مجهز به مواد انفجاری به معضلی برای یگان‌های نیروهای دموکراتیک سوریه فعال در رقه تبدیل شده‌اند. آنها خودروهای زرهی و واحدهای توپخانه‌ای را در مناطق مسکونی و در نزدیکی بیمارستان‌ها، مدارس، مساجد و سایر نهادهای اجتماعی مستقر می‌کنند تا در جریان بمباران‌ها هدف قرار نگیرند.رئیس سرویس اطلاعات در ستاد کل ارتش روسیه افزود، عملیات‌های تروریست‌ها در سوریه از طریق فروش غیرقانونی نفت، آثار باستانی، فرهنگی و تاریخی، مواد مخدر، فروش اعضای بدن انسان و جمع‌آوری مالیات از ساکنان شهرهای محاصره شده تامین می‌شود.