سید حسن نصرالله : پیروزی در حلب، شکست سناریوی سقوط نظام سوریه است

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله عصر امروز جمعه و یک روز پس از اعلام رسمی آزادسازی حلب و پیروزی بزرگ ارتش سوریه و متحدان آن سخنان مهمی درباره اوضاع حلب و سوریه و نیز وضعیت سیاسی لبنان ایراد کرد و گفت که دامان اسلام از وحشی گری های داعش مبرا است. سید حسن نصرالله […]

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله عصر امروز جمعه و یک روز پس از اعلام رسمی آزادسازی حلب و پیروزی بزرگ ارتش سوریه و متحدان آن سخنان مهمی درباره اوضاع حلب و سوریه و نیز وضعیت سیاسی لبنان ایراد کرد و گفت که دامان اسلام از وحشی گری های داعش مبرا است. سید حسن نصرالله در جمع دانشجویان شرکت کننده در مراسم فرهنگی مجتمع سیدالشهدا در ضاحیه جنوبی بیروت که به طور مستقیم از شبکه های مختلف تلویزیونی پخش می شد، ضمن تبریک اعیاد میلاد رسول اکرم (ص) و نواده گرانقدرشان امام جعفر صادق علیه السلام و نیز میلاد حضرت مسیح به مردم لبنان و کشورهای دیگر، از تلاش ها و زحمات رزمندگان در جبهه های مختلف از جنوب لبنان گرفته تا جبهه های شمال و شمال شرقی و سایر مناطق که در سخت ترین شرایط آب و هوایی مشغول انجام خدمت هستند، تشکر و قدردانی کرد. وی تاکید کرد: یک اسلام بیشتر مطرح نیست، اسلام محمد رسول الله و نه هیچ کس دیگر.

139407230936031166300744

وی افزود: ارتش آمریکا در هیروشیما و جاهای دیگر مرتکب جنایت شد اما کسی نمی گوید این تروریسم مسیحی است. در مورد یهود نیز این مساله مطرح نمی شود. وی گفت: ما از کشورهایی که از تروریست ها حمایت کرده اند می خواهیم تا در این اقدام خود تجدید نظر کرده و حمایت از تروریست ها را متوقف کنند. دبیرکل حزب الله در ادامه تاکید کرد: در تمام طول تاریخ، چهره اسلام و رسول مکرم اسلام هیچ گاه به اندازه این 6 سال اخیر مورد اهانت و تخریب و اسائه قرار نگرفته بود و ما در این چند سال اخیر با کشتار همه جانبه بشریت ، فرهنگ ، اخلاق و معنویت به دست داعش روبه رو بودیم. این صحنه های ددمنشانه این الگوهای وحشیانه را به نام اسلام و به نام پیامبر گرامی اسلام مرتکب می شوند. سید حسن نصرالله افزود: این مساله مسئولیت بزرگی بر عهده عموم مردم ، اهالی فرهنگ و رسانه و اندیشمندان اسلامی قرار می دهد و همه باید به هر نحو ممکن در برابر این وحشی گری ها موضع گیری کرده و با صدای بلند اعلام کنند که این جنایت ها هیچ ربطی به اسلام و پیامبر اسلام حتی به صحابه رسول مکرم اسلام ندارد. وی تاکید کرد که این مسئولیت همه است و هرکس در این قضیه سکوت پیشه کند در این جنایت ها سهیم است.

** پیروزی حلب ، شکست سناریوی سقوط نظام سوریه

سید حسن نصرالله پیروزی در جنگ حلب را شکست بزرگی برای جبهه حامیان تروریست ها دانست و گفت: نظامی که دمشق و حمص و حلب و حماه و لاذقیه و طرطوس و شهرهای دیگر را در اختیار دارد، یک نظام قوی و پابرجا است. وی افزود: وهابیت عید میلاد پیامبر را قبول ندارد و علمای وهابیت کسانی را که میلاد پیامبر را جشن می گیرند تکفیر می کنند. حتی در سال های گذشته اقدام به منفجر کردن مراسم جشن میلاد پیامبر کردند چون می خواهند تقکر خود را به زور تحمیل کنند. بعضی ها هم در رسانه ها آتش بیار این معرکه شده اند. دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: کسانی که میلاد پیامبر را کفر قلمداد می کنند جشن های میلاد حضرت مسیح را نیز تکفیر خواهند کرد. وی با اشاره به حادثه چند روز پیش قتل یک دختربچه با مواد منفجره در سوریه گفت: بعد از این حادثه که با کمال خونسردی روی داد مشاهده کردیم آن وحشی (پدر بچه) در کلیپ ویدیویی ظاهر شده و می گوید که دخترش را به سوی خدا فرستاده است!!

سید حسن نصرالله افزود: این حادثه اتفاق تازه ای نیست بلکه حوادث مشابه دیگری در نیجریه نیز روی داده و ما امروز مسئولیت داریم این اتفاقات را محکوم کرده و آن را رسوا سازیم. وی همچنین با اشاره به جنایت اخیر داعش در سوزاندن سربازان ترکیه گفت: نه اسلام و نه هیچ انسانی این جنایت را قبول نمی کند. دبیرکل حزب الله گفت: در رسانه های غربی و عربی سخن از تروریسم اسلامی و اسلام تندرو مطرح می شود و این مساله در امور رسانه ای و جنگ روانی کاربرد دارد. دبیرکل حزب الله گفت: از یک هفته پیش جمعی از شهروندان و نیز عناصر مسلح از بخش شرقی حلب خارج شدند. آیا نمونه ای را سراغ دارید که داعش یا جبهه النصره و عناصر مسلح بر شهری سیطره یافته و به شهروندان و غیر نظامیان اجازه خروج از شهر را داده باشند؟ اما نظام سوریه در حلب و در حمص و خان الشیخ و دیگر مناطق به مسلحین اجازه داد تا با سلاح شخصی سبک خود از شهر خارج شوند.

وی افزود: فوعه و کفریا در حال حاضر در محاصره به سر می برد و عناصر مسلح اجازه مصالحه در آن را نمی دهند و فقط به تعداد معدودی از خانواده ها و بیماران اجزاه خروج از شهر را داده اند چون می خواهند از مردم به عنوان گروگان استفاده کنند. سید حسن نصرالله تصریح کرد: هیچ کس نه نظام سوریه و نه متحدان آن نمی خواهد در بافت جغرافیایی و جمعیتی سوریه تغییری روی دهد اما گروه های مسلح به دنبال چنین مساله ای هستند. وی تاکید کرد: جنگ حلب شکست بزرگی به جبهه مقابل وارد کرد و پیروزی بزرگی برای جبهه ضد تروریسم بود و پیشرفت بزرگی در ابعاد سیاسی و نظامی و معنوی بود. وی گفت: پیروزی در جنگ حلب به معنای پایان جنگ نیست اما بعد از حلب می گوییم که نقشه ساقط کردن نظام شکست خورد. سید حسن نصرالله همچنین افزود: امروز باید از این پیروزی بزرگ و از شهروندان حلب در برابر حمله هایی که انجام خواهد گرفت حفاظت به عمل آید و باید این پیروزی در عرصه میدانی و سیاسی تثبیت و تقویت شود.

**درس عبرت برای اردن و ترکیه

وی به حادثه تروریستی در الکرک اردن اشاره کرد و گفت: دولت اردن باید از این حادثه عبرت گرفته و دست از حمایت از تروریست ها بردارد. سید حسن نصرالله همچنین به حمایت های دولت ترکیه از تروریست های داعش اشاره کرد و گفت: دولت ترکیه و حزب حاکم ترکیه که امروز در آتش داعش گرفتار شده بیش از هرکس دیگری از گروه تروریستی داعش با قاچاق نفت و ارسال عناصر مسلح و پول حمایت کرده اما دولت ترکیه نمی خواهد مردم ترکیه به کمک های اردوغان به داعش پی ببرند. سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: در جنگ های اخیر حلب و هزاران نفر از عناصر خارجی و صدها نیروی انتحاری از کشورهای مختلف حضور داشتند. وی افزود: ادعای گروه های مسلح که می گویند شکست شان در حلب به خاطر فقدان حمایت و کمک مناسب از آنها بوده ادعای غلطی است و آنها به طور گسترده مورد حمایت های تسلیحاتی و پولی و ارسال عناصر مسلح قرار داشتند. دبیرکل حزب الله تصریح کرد: اگر بین حمایت های دولت های غربی و عربی از تروریست ها در سوریه و بین حمایت های کشورهای عربی از فلسطین مقایسه صورت گیرد، روشن خواهد شد در سوریه چه اتفاق افتاد. سید حسن نصرالله افزود: در سوریه مردم و رهبران و ارتش و متحدان آن عزمشان را برای مقابله و پیروزی جزم کردند. وی تاکید کرد: صحنه کشتارهای رژیم صهیونیستی در ضاحیه جنوبی بیروت و غزه را نشان داده و گفتند تصاویر متعلق به حلب است. با کمال تاسف تصویر کودکان گرسنه یمن را به عنوان تصاویر کودکان در حلب معرفی کردند. دبیرکل حزب الله همچنین درباره رویدادهای اخیر بحرین گفت: ما حکومت بحرین را به تعقل دعوت می کنیم و این حکومت نباید اوضاع را به جایی برساند که هم خود و هم حامیانش پشیمان شوند.

**دولت جدید لبنان

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل داخلی لبنان اظهار داشت: دولت جدید تشکیل شده و در خصوص بیانیه وزارتی نباید هیچ گونه مشکلی به وجود آید و باید با توافق همگان تهیه شود. وی افزود: بعضی ها می گویند این دولت، دولت حزب الله است. این حرف ها را درباره دولت میقاتی نیز مطرح می کردند و امروز درباره دولت سعد حریری می زنند. سید حسن نصرالله گفت: ما همه گروه ها را به گفت و گو تشویق می کنیم چون مصلحت لبنان در این مساله است. بحث هایی هم که در رابطه با قانون انتخابات جریان دارد بحث های مثبتی است و همه گروه های سیاسی به این مساله اذعان دارند.