تهران و بیشکک پنج سند همکاری امضا کردند

همزمان با سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به قرقیزستان، مقامات دو کشور پنج یادداشت تفاهم و موافقتنامه همکاری در زمینه ارتباطات و فناوری، مبارزه با قاچاق، مبادلات فرهنگی و پزشکی امضا کردند. یادداشت تفاهم همکاری بین کمیته دولتی ارتباطات و فن آوری های اطلاعات جمهوری قرقیزستان و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران […]

همزمان با سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به قرقیزستان، مقامات دو کشور پنج یادداشت تفاهم و موافقتنامه همکاری در زمینه ارتباطات و فناوری، مبارزه با قاچاق، مبادلات فرهنگی و پزشکی امضا کردند. یادداشت تفاهم همکاری بین کمیته دولتی ارتباطات و فن آوری های اطلاعات جمهوری قرقیزستان و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در حوزه ارتباطات و فن آوری های اطلاعات، یادداشت تفاهم همکاری در زمینه جلوگیری و مبارزه با تولید، قاچاق و مصرف غیرقانونی مواد مخدر، مواد روانگردان و پیش سازها،برنامه مبادلات فرهنگی و هنری بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری ایران و وزارت فرهنگ، اطلاع رسانی و گردشگری جمهوری قرقیزستان برای سال های ١٣٩٩- ١٣٩٥(٢٠٢٠-٢٠١٧ میلادی) از جمله اسناد امضا شده است.

82357392-71269323

همچنین یادداشت تفاهم همکاری های مشترک در حوزه های بهداشتی، پزشکی، دارو و تجهیزات پزشکی و یادداشت تفاهم همکاری در حوزه اجتماعی و کار دیگر اسنا امضا شده در راستای توسعه و تقویت مناسبات و همکاری‌های دوجانبه بین ایران و قرقیزستان است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری در جریان این سفر برنامه همکاری های بلند مدت ایران و قرقیزستان برای سال های ١٤٠٥- ١٣٩٥(٢٠٢٦-٢٠١٦ میلادی) و بیانیه مشترک دو کشور نیز منتشر شد. به گزارش ایرنا رییس جمهوری در آخرین مرحله از سفر دوره ای خود شب گذشته به وقت محلی به دعوت رسمی رییس جمهوری قزقیزستان وارد بیشکک پایتخت این کشور شد و در فرودگاه مورد استقبال رسمی «الماس بیگ آتامبایف» رییس جمهوری قرقیزستان قرار گرفت. پیش از این روحانی در ادامه سفرهای قبلی خود، به کشورهای ارمنستان و قزاقستان سفر کرده بود.