دونالد ترامپ 5 درصد از هیلاری کلینتون پیش افتاد

نتایج جدیدترین نظرسنجی روزنامه آمریکایی «لس آنجلس تایمز» حاکی از آن است که «دونالد ترامپ» جمهوریخواه، 5 درصد از رقیب دمکرات خود هیلاری کلینتون پیش افتاده است. به گزارش تارنمای خبرگزاری «اسپوتنیک»، نتایج این نظرسنجی «لس آنجلس تایمز» که امروز جمعه (14 آبان ماه برابر با 4 نوامبر) منتشر شده است، حاکی از آن است […]

نتایج جدیدترین نظرسنجی روزنامه آمریکایی «لس آنجلس تایمز» حاکی از آن است که «دونالد ترامپ» جمهوریخواه، 5 درصد از رقیب دمکرات خود هیلاری کلینتون پیش افتاده است. به گزارش تارنمای خبرگزاری «اسپوتنیک»، نتایج این نظرسنجی «لس آنجلس تایمز» که امروز جمعه (14 آبان ماه برابر با 4 نوامبر) منتشر شده است، حاکی از آن است که 47.5 (چهل و هفت و پنج دهم درصد) از 20 هزار و 49 شهروند آمریکایی که مورد پرسش قرار گرفته اند اظهار کرده اند که به «دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوریخواه رای خواهند داد و 42.5 (چهل و دو و پنج دهم درصد) نیز اعلام کرده اند که به «هیلاری کلینتون» نامزد دمکرات ها رای خواهند داد.

82294035-71144210

لس آنجلس تایمز در ایالت «کالیفرنیا» واقع شده است که به طور سنتی ایالتی به شمار می رود که دمکرات ها در آن قدرتمند هستند و اکثریت قابل توجهی را در دست دارند. اکنون که 4 روز تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای گزینش چهل و پنجمین رئیس جمهوری روز سه شنبه 18 آبان سال جاری (هشتم نوامبر 2016)، باقی مانده است، نظرسنجی ها عمدتا از رقابت بسیار نزدیک ترامپ و کلینتون خبر داده اند اما با توجه به مسئله افشای ایمیل های جدید کلینتون از سوی «اف بی آی» (اداره تحقیقات فدرال آمریکا) که بسیار بحث برانگیز شد و واکنش های جدی کلینتون و ترامپ و همچنین هم حزبی های آنان را به دنبال داشت، به نظر می رسد شاید نتایج نظرسنجی ها سمت و سوی دیگری به خود بگیرد. دیروز پنجشنبه (13آبان ماه برابر با 3 نوامبر) نتایج جدیدترین نظرسنجی روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» و شبکه خبری CBS Newsمنتشر و اعلام شد که اکثر رأی دهندگان می گویند که تصمیم خود را گرفته اند و افشاگری های تازه در مورد هر دو نامزد تأثیر چندانی بر رأی آنان ندارد به طوری که 45 درصد رأی دهندگان احتمالی از کلینتون دمکرات حمایت می کنند و 42 درصد هم از ترامپ جمهوریخواه. تاکنون، بیشتر از 22 میلیون آمریکایی رأی خود را به صندوق ها ریخته اند.