ظریف : مواضع ضدتروریستی ایران و روسیه قوی است

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد: تهران و مسکو با راهبرد مشترک مواضع قوی در مبارزه با تروریسم در منطقه دارند.  ظریف که برای مذاکرات یک روزه به ویژه شرکت در نشست سه جانبه با سرگئی لاوروف و ولیدالمعلم وزیران خارجه روسیه و سوریه با موضوع اصلی بررسی اوضاع این کشور امروز (جمعه) […]

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد: تهران و مسکو با راهبرد مشترک مواضع قوی در مبارزه با تروریسم در منطقه دارند.  ظریف که برای مذاکرات یک روزه به ویژه شرکت در نشست سه جانبه با سرگئی لاوروف و ولیدالمعلم وزیران خارجه روسیه و سوریه با موضوع اصلی بررسی اوضاع این کشور امروز (جمعه) وارد مسکو شد در آغاز مذاکرات دو جانبه با همتای روسی خود، گفت: همکاری های تهران و مسکو در مسائل منطقه ای از جمله مبارزه علیه تروریسم و افراط گرایی گسترده است و مواضع مشترکی داریم.

82284388-71125670

وی همچنین تاکید کرد که دو کشور پیشرفت های قابل توجهی در تمامی عرصه های روابط دوجانبه از جمله اقتصادی و سیاسی، امور بین المللی و منطقه ای دارند. وزیر خارجه روسیه نیز در آغاز این مذاکرات اعلام کرد که برخورد بی اغماض با تروریست های ضدسوری از محورهای همکاری های دو کشور و کمک به سوریه در این زمینه است. وزیر امورخارجه روسیه محورهای دیگر مورد توجه در توسعه روابط دو کشور را اجرایی شدن توافق های ایران و روسیه، آماده سازی مقدمات برگزاری پنجمین نشست سران کشورهای ساحلی خزر و نهایی کردن کنوانسیون این دریا اعلام کرد. هیات سیاسی جمهوری اسلامی ایران به ریاست ظریف ساعت 9 و 30 دقیقه بامداد امروز وارد فرودگاه ونوکوو در مسکو شد و از سوی تنی چند از مقام های روسی و مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران درروسیه مورد استقبال قرار گرفت.