جزیره البغدادی در الانبار به طور کامل از چنگ داعش آزاد شد

پایگاه خبری الحشد در خبری فوری امروز جمعه از آزاد سازی کامل جزیره البغدادی از چنگ داعش توسط نیروهای ارتش عراق و الحشد الشعبی خبر داد. به گزارش پایگاه خبری الحشد ،نیروهای امنیتی عراق و الحشد الشعبی امروز جمعه جزیره البغدادی را به طور کامل از لوث وجود تروریست های داعش پاک کردند. فرماندهی عملیات […]

پایگاه خبری الحشد در خبری فوری امروز جمعه از آزاد سازی کامل جزیره البغدادی از چنگ داعش توسط نیروهای ارتش عراق و الحشد الشعبی خبر داد. به گزارش پایگاه خبری الحشد ،نیروهای امنیتی عراق و الحشد الشعبی امروز جمعه جزیره البغدادی را به طور کامل از لوث وجود تروریست های داعش پاک کردند. فرماندهی عملیات الانبار با صدور بیانیه ای اعلام کرد نیروهای امنیتی با کمک الحشد الشعبی توانستند جزیره البغدادی در استان الانبار را به طور کامل از چنگ داعش آزاد ساخته خسارات زیادی به تروریست ها وارد سازند.

82240182-71037207

این فرماندهی افزود: عملیات آزاد سازی با مشارکت ارتش عراق ، تیپ هفت ، لشگر 27 ، لشگر 2 و الحشد الشعبی با حمایت نیروی هوایی انجام شد. هچنین در عملیات روز گذشته الحشد الشعبی، بیش از 120 تروریست داعش به هلاکت رسید و 110 بمب در الشرقاط خنثی شد. یک منبع الحشد الشعبی روز جمعه گفت: نیروهای امنیتی و فنی – مهندسی الحشد الشعبی توانستند در مرحله اول عملیات مین روبی، 110 بمب را در اطراف شهر الشرقاط خنثی و یا منفجر کنند این در حالی است که 120 تروریست داعش به هلاکت رسیده 30 داعشی دیگر زخمی و در بیمارستان الحویجه بستری شدند.

این منبع افزود: نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی با بستن دهها خیابان فرعی و محله های مسکونی اقدام به پاکسازی جاده ها و 52 منطقه مسکونی مین گذاری شده، کردند. شورای الحشد الشعبی روز گذشته بشارت کامل آزادی شهر الشرقاط را از چنگ داعش را پس از 72 ساعت از آغاز عملیات ‘فجر الشرقاط’ داد. عراق از 19 خرداد ماه سال 93 تاکنون با بحران ناشی از اشغال مناطق زیادی از شهرهای شمال و غرب خود توسط گروهک تروریستی داعش مواجه بوده است؛ در چند ماه اخیر نیروهای مردمی و ارتش عراق موفق شده اند چند شهر این کشور از جمله الرمادی و تکریت را از دست تروریست های تکفیری داعش آزاد کنند.