روحانی : ایران و پاکستان عمق استراتژیک یکدیگرند

رییس جمهوری، ایران و پاکستان را عمق استراتژیک یکدیگر توصیف و بر اجرای هرچه سریعتر توافقنامه ها و تعمیق همکاری های اقتصادی بین دو کشور تاکید کرد. حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز یکشنبه هنگام دریافت استوارنامه «آصف علی خان دورانی» سفیر جدید پاکستان در تهران، اظهارداشت: روابط حسنه و نزدیک دو دولت و دو […]

رییس جمهوری، ایران و پاکستان را عمق استراتژیک یکدیگر توصیف و بر اجرای هرچه سریعتر توافقنامه ها و تعمیق همکاری های اقتصادی بین دو کشور تاکید کرد. حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز یکشنبه هنگام دریافت استوارنامه «آصف علی خان دورانی» سفیر جدید پاکستان در تهران، اظهارداشت: روابط حسنه و نزدیک دو دولت و دو ملت، زمینه ارتقای همکاری های اقتصادی میان دو کشور را فراهم کرده است.

82206832-70973061

وی اجرای سریعتر توافقنامه های امضا شده میان دو کشور را برای توسعه و تعمیق همکاریهای اقتصادی ضروری برشمرد. رییس جمهوری با اشاره به فعالیت گروه های تروریستی که به هیچ یک از موازین اسلامی، اخلاقی و انسانی تعهدی ندارند؛ بر اهمیت همکاری های مشترک برای تامین امنیت مرزها و منطقه تاکید کرد و گفت: مبارزه با گروه های تروریستی کار آسانی نیست و استنباط ما این است که اراده و قدرت لازم در ارتش و نیروهای نظامی پاکستان برای مبارزه با تروریست ها وجود دارد.

روحانی همچنین توسعه روابط فرهنگی دو کشور را خاطر نشان ساخت و اظهار داشت: ایران و پاکستان دارای فرهنگ مشترک هستند و باید در زمینه مسایل فرهنگی، دانشگاهی، علمی و همچنین کرسی های زبان فارسی مشارکت بیشتری داشته باشند. رییس جمهوری با بیان اینکه کشور و مردم پاکستان در میان مردم ایران جایگاه خاص و ویژه دارند، ادامه داد: تاریخ، فرهنگ، اعتقادات مشترک و شخصیت های افتخارآمیز مورد احترام مشترک، پایه ای خوب برای گسترش و تعمیق روابط برادرانه و دوستانه دو کشور است.

** سفیر پاکستان: روابط اقتصادی نیز همانند روابط سیاسی ارتقا یابد

«آصف علی خان دورانی» سفیر جدید پاکستان در ایران نیز در این دیدار با تقدیم استوارنامه خود به دکتر روحانی، با تأکید بر اینکه همکاری های راهبردی دو کشور دوست و برادر در دوران های سخت و دشوار به خوبی نمایان شده است، اظهار داشت: باید روابط بازرگانی و اقتصادی دو کشور همانند سطح عالی روابط سیاسی ارتقاء یابد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، سفیر جدید پاکستان تاکید کرد: دولت پاکستان آماده گسترش همکاری ها با تهران در همه زمینه ها و از جمله مبارزه با تروریسم است. وی با ابلاغ سلام ویژه نخست وزیر پاکستان ابراز امیدواری کرد که مفاد توافقنامه های امضاء شده بین تهران و اسلام آباد هر چه سریع تر اجرایی شود.