گولن: آمریکا مرا به ترکیه مسترد نکند

فتح الله گولن از آمریکا خواست او را به ترکیه مسترد نکند. به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، فتح الله گولن از مقامات آمریکا خواست در برابر «فریب کاری های» رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه مقاومت کنند و او را به ترکیه مسترد نکنند. اردوغان، فتح الله گولن را که از سال 1999 در […]

فتح الله گولن از آمریکا خواست او را به ترکیه مسترد نکند. به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، فتح الله گولن از مقامات آمریکا خواست در برابر «فریب کاری های» رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه مقاومت کنند و او را به ترکیه مسترد نکنند. اردوغان، فتح الله گولن را که از سال 1999 در آمریکا در تبعید به سر می برد، به دست داشتن در کودتای نافرجام 15 ژوئیه در این کشور متهم کرده است.

golon034

فتح الله گولن بار دیگر این اتهام را رد کرد و یادآور شد همیشه با خشونت مخالف بوده است. گولن گفت از راهبرد اردوغان که با تهدید آمریکا به کاهش حمایت از ائتلاف ضد داعش می خواهد از این کشور باجگیری کند، نگران است. گولن 75 ساله اعلام کرد «برغم فقدان اسناد معتبر و نبود هیچ چشم اندازی از محاکمه عادلانه، اردوغان به دنبال استرداد من است». گولن افزود «فریب کاری اردوغان برای این که هر چه وی می خواهد به او داده شود قابل درک است، اما آمریکایی ها باید در برابر آن مقاومت کنند». فتح الله گولن «حرکت دولت اردوغان را به سوی دیکتاتوری» محکوم کرد و از تاثیر آن بر جامعه ترکیه ابراز نگرانی کرد. ترکیه قرار است به طور رسمی استرداد فتح الله گولن را از واشنگتن خواستار شود.