نخست وزیر عراق: فلوجه در روزهای آتی آزاد می شود

نخست وزیر و فرمانده کل قوای مسلح عراق روز دوشنبه در جمع فرماندهان ارشد عملیات آزادسازی فلوجه گفت: عملیات به خوبی پیش می رود و در روزهای آینده فلوجه از تصرف گروه تروریستی داعش آزاد می شود.’حیدر العبادی’ که بامداد امروز دوشنبه در اتاق عملیات مشترک آزادسازی فلوجه حضور یافته بود در سخنانی که از […]

نخست وزیر و فرمانده کل قوای مسلح عراق روز دوشنبه در جمع فرماندهان ارشد عملیات آزادسازی فلوجه گفت: عملیات به خوبی پیش می رود و در روزهای آینده فلوجه از تصرف گروه تروریستی داعش آزاد می شود.’حیدر العبادی’ که بامداد امروز دوشنبه در اتاق عملیات مشترک آزادسازی فلوجه حضور یافته بود در سخنانی که از تلویزیون دولتی عراق پخش شد، افزود: پیشروی نیروها از محورهای مختلف به سمت فلوجه به خوبی و روانی جریان دارد و انتظار می رود ظرف روزهای آینده، فلوجه به طور کامل آزاد شود. وی اضافه کرد که طرح آزاد سازی فلوجه بیش از دو ماه قبل طراحی شده بود اما مشکلات سیاسی و برخی حوادث اخیر در بغداد، باعث تاخیر در شروع عملیات آزادسازی فلوجه شد.

82085132-70744871

فرمانده کل قوای مسلح عراق تاکید کرد که گروه تروریستی داعش در برابر پیشروی و پیروزی های نیروهای عراق، دچار از هم پاشیدگی شده است. حیدر العبادی اضافه کرد که یگان های مختلف ارتش، پلیس محلی فلوجه، پلیس مرکزی، تشکیلات مردمی ‘الحشد الشعبی’، عشایر استان الانبار به علاوه یگان مبارزه با تروریسم در این عملیات شرکت دارند. وی روحیه نیروهای عراقی را بسیار خوب در این عملیات ارزیابی کرد و گفت که هدف این عملیات نابودی داعش است و بر همین، به حفظ جان شهروندان و بیگناهان در این عملیات و کاستن از حجم تلفات انسانی، اهتمام ویژه داده شده است. وی از شهروندان فلوجه خواست یا به اماکن امنی که از پیش فراهم شده است، بروند و یا در منازل خود باقی مانده و از خروج از خانه هایشان در طول عملیات خودداری کنند. شروع عملیات آزادسازی فلوجه همزمان با جشن های نیمه شعبان، نیمه دیشب یکشنبه، توسط نخست وزیر عراق اعلام شد. فلوجه به عنوان دومین شهر بزرگ الانبار در 50 کیلومتری غرب بغداد واقع شده و به واسطه حضور سرکردگان تروریسم در این شهر، آن را عامل بسیاری از حملات تروریستی به پایتخت عراق می دانند.