ظریف: ایران به همکاری های همه جانبه منطقه ای در مبارزه با تروریسم به عنوان یک رویکرد اساسی می نگرد

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به همکاری های همه جانبه منطقه ای از جمله مبارزه با تروریسم و افراط گرایی به عنوان یک رویکرد مهم و اساسی می نگرد. محمدجواد ظریف در ادامه سفر آسیایی خود در بانکوک، امروز(پنجشنبه) در چهاردهمین نشست وزیران کشورهای عضو مجمع گفت وگوی همکاری آسیا افزود: […]

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به همکاری های همه جانبه منطقه ای از جمله مبارزه با تروریسم و افراط گرایی به عنوان یک رویکرد مهم و اساسی می نگرد. محمدجواد ظریف در ادامه سفر آسیایی خود در بانکوک، امروز(پنجشنبه) در چهاردهمین نشست وزیران کشورهای عضو مجمع گفت وگوی همکاری آسیا افزود: همکاری نزدیک بین مجمع گفت وگوی همکاری آسیا با دیگر سازمان های منطقه ای از جمله اکو، سارک و آ.سه.آن می تواند ضمن پرهیز از دوباره کاری و استفاده از تجربه های آنان، به همگرایی منطقه ای و توسعه آسیا کمک کند.

81997673-70582805

وی ادامه داد: برای افزایش مراودات بازرگانی بین کشورهای آسیایی استفاده از اتحادیه پایاپای آسیایی متشکل از بنگلادش، بوتان، هند، ایران، مالدیو، میانمار، پاکستان، نپال و سریلانکا (تاسیس 1974) پیشنهاد می شود. ظریف با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران پیشگام پروژه فرهنگی مجمع گفت وگوی همکاری آسیایی بوده است، افزود: مرکز همکاری در تهران که راه اندازی شده است کمک شایانی به همکاری های فرهنگی و ایجاد تفاهم، همگرایی و همبستگی ملت های آسیا خواهد کرد. وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: ایران برای ارتقای روابط بین کشورهای عضو، آمادگی خود را جهت میزبانی نخستین اجلاس وزیران گردشگری کشورهای عضو در سپتامبر(شهریورماه) 2016 در تبریز اعلام می کند. وی گفت: معتقدیم با تلاش منسجم و جمعی، ضمن گسترش روح همبستگی گروهی می توان زمینه را برای گسترش بیش از پیش همکاری های منطقه ای با هدف تامین رفاه و پیشرفت کشورهای عضو و در نهایت تشکیل خانه مشترک آسیایی فراهم کرد.