ظریف: در نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی مواضع ایران نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی اعلام می شود

وزیر امور خارجه ایران نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی در اندونزی را مهم توصیف کرد و گفت: در این نشست مواضع جمهوری اسلامی ایران نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی اعلام می شود. محمد جواد ظریف روز یکشنبه در بدو ورود به جاکارتا در جمع خبرنگاران افزود: یک سال پیش از سازمان همکاری اسلامی درخواست […]

وزیر امور خارجه ایران نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی در اندونزی را مهم توصیف کرد و گفت: در این نشست مواضع جمهوری اسلامی ایران نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی اعلام می شود. محمد جواد ظریف روز یکشنبه در بدو ورود به جاکارتا در جمع خبرنگاران افزود: یک سال پیش از سازمان همکاری اسلامی درخواست برگزاری نشست ویژه سران برای بررسی موضوع فلسطین شد که این اجلاس بعد از یک سال به همت دولت اندونزی تشکیل می شود.

81991670-70571805

وی با قدردانی از دولت اندونزی برای برگزاری بموقع این نشست تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در این نشست فوق العاده براساس مبانی سیاست خارجی ایران درمورد فلسطین مواضع خود را نسبت به اقدامات رژیم صهیونیستی و مخاطراتی که این رژیم نسبت به جهان اسلام ایجاد کرده مطرح می کند. وزیر امور خارجه یادآور شد: در گفت و گو با مقامات اندونزی نیز نحوه همکاری در سازمان همکاری اسلامی و روش های بهبود روابط مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. ظریف با بیان این که در یک سال گذشته روابط دو کشور پیشرفت خوبی داشته است، تاکید کرد: در این سفر از فرصت ایجاد شده برای پیشبرد روابط با اندونزی استفاده خواهد شد. وی با اشاره به برنامه سفر خود به کشورهای سنگاپور، تایلند، برونئی، استرالیا و نیوزیلند اظهار داشت: چهاردهمین نشست مجمع گفت و گوی همکاری آسیایی نیز در تایلند برگزار می شود که هیات ایرانی در این نشست شرکت می کند. رییس دستگاه دیپلماسی ایران خاطرنشان کرد که همکاری های سیاسی، اقتصادی ، مبارزه با افراطی گری و تروریسم از مهم ترین محورهای گفت و گو با مقامات این 6 کشور است. محمد جواد ظریف امروز(یکشنبه) برای شرکت در نشست فوق العاده سران سازمان همکاری اسلامی وارد جاکارتا پایتخت اندونزی شد.