كنگره آمريكا ورود ابوطالبي به اين كشور را ممنوع كرد

کنگره آمریکا طرحی را تصویب کرد که به موجب آن صدور مجوز ورود سفیر پیشنهادی ایران برای نمایندگی در سازمان ملل را ممنوع می‌کند.به گزارش عصر ما  به نقل از نیویورک تایمز؛ مجالس دوگانه کنگره آمریکا طرح ممنوعیت ورود حمید ابوطالبی؛ گزینه نمایندگی ایران در سازمان ملل را روز گذشته تصویب کردند. این طرح که […]

کنگره آمریکا طرحی را تصویب کرد که به موجب آن صدور مجوز ورود سفیر پیشنهادی ایران برای نمایندگی در سازمان ملل را ممنوع می‌کند.به گزارش عصر ما  به نقل از نیویورک تایمز؛ مجالس دوگانه کنگره آمریکا طرح ممنوعیت ورود حمید ابوطالبی؛ گزینه نمایندگی ایران در سازمان ملل را روز گذشته تصویب کردند. این طرح که به “پاسخ صریح به دولت ایران» نامیده شده است با این ادعا تصویب شد که ابوطالبی در ماجرای تسخیر لانه جاسوسی در سال ۱۳۵۷ نقش داشته است. طرح تصویب شده اکنون در انتظار امضای باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا برای اجرایی شدن است.

1930757_Page__2

پیش از این مقامات کاخ سفید نیز مدعی شده بودند ابوطالبی گزینه«قابل اعتمادی» نیست و واشنگتن مواضع خود در این زمینه را از طریق برخی مجاری به اطلاع مقامات تهران رسانده است. از سوی دیگر مرضیه افخم سخنگوی وزرات امور خارجه کشورمان تاکید کرده بود: ما بطور رسمی گفته ایم «رفتار دولت آمریکا بـا نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد قابل قبول نیست و دکتـر حمید ابوطالبی گزینه جمهوری اسلامی ایران بـرای نمـایندگی در سازمان ملل متحد است که در زمره بهترین دیپلمات های جمهوری اسلامی ایران با سابقه سفارت در ایتالیا ، بلژیک و استرالیاست که در دهه هفتاد (هجری شمسی) نیز بصورت رسمی برای حضور در سازمان ملل متحد روادید آمریکا دریافت کرده است .برخی از منابع خبری نیز مدعی شده اند تنش بر سر این موضوع می تواند بر گفتگوهای هسته ای تاثیر بگذارد.