آژانس اقدامات ایران برای رسیدن به روز اجرا راتایید کرد

آژانس بین المللی انرژی اتمی همه گام های ایران برای رسیدن به روز اجرای برجام را تایید کرد. یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد: کارهای زیادی انجام شده که ما را به این مرحله رسانده است. اجرای این توافق تلاش های مشابه را می طلبد. ما اماده ادامه کار هستیم. آمانو […]

آژانس بین المللی انرژی اتمی همه گام های ایران برای رسیدن به روز اجرای برجام را تایید کرد. یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد: کارهای زیادی انجام شده که ما را به این مرحله رسانده است. اجرای این توافق تلاش های مشابه را می طلبد. ما اماده ادامه کار هستیم. آمانو در گزارش خود نوشت: امروز من طی گزارشی تائید کردم که ایران گام های مقدماتی لازم برای اجرای برنامه جامع اقدام مشترک را تکمیل کرده است.

این گزارش به شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی و شورای امنیت سازمان ملل ارائه شده است. مدیرکل اژانس بین المللی ا نرژی اتمی افزود: این گزارش پس از آن منتشر شد که بازرسان میدانی تائید کردند که ایران تمام اقدامات لازم ذیل برجام برای ممکن شدن وقوع روز اجرا را برداشته است. وی تاکید کرد: این امر راه را برای آژانس بین المللی انرژی اتمی هموار می کند تا راستی آزمایی و نظارت بر تعهدات مرتبط با هسته ای ایران ذیل این توافق را، آنطور که شورای امنیت سازمان ملل خواسته و مجوز آن از سوی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی صادر شده بود، آغاز کند. امانو نوشت: رابطه ایران و آژانس اکنون وارد مرحله جدیدی شدها ست. این یک روز مهم برای جامعه بین الملل است. من به همه کسانی که این را به واقعیت تبدیل کردند بخصوص کشورهای 3+3 و ایران و شورای حکام آژانس تبریک می گویم.