سرمدی دردیدار با وزیرخارجه کویت: اعدام شخصیتی آزادیخواه موجب تشنج درمنطقه شد

مرتضی سرمدی قائم مقام وزارت امور خارجه کشور جمهوری اسلامی ایران امروز پنجشنبه در دیدار با معاون اول نخست وزیر و وزیرخارجه کویت دیدار و پیرامون مهمترین مسائل منطقه ای گفت وگو کرد. سرمدی در این دیدار با اشاره به نقش مثبت ایران در تحولات منطقه به تلاش برخی کشورها در تزریق تشنج و ناامنی […]

مرتضی سرمدی قائم مقام وزارت امور خارجه کشور جمهوری اسلامی ایران امروز پنجشنبه در دیدار با معاون اول نخست وزیر و وزیرخارجه کویت دیدار و پیرامون مهمترین مسائل منطقه ای گفت وگو کرد. سرمدی در این دیدار با اشاره به نقش مثبت ایران در تحولات منطقه به تلاش برخی کشورها در تزریق تشنج و ناامنی و ایفای نقش مخرب پرداخت و این گونه اقدامات را مخل امنیت منطقه دانست.

81911479-70430618

قائم وزارت امور خارجه ایران اظهار داشت همه کشورها در برقراری صلح و امنیت منطقه مسئولیت داشته و لازم است به این مسوولیت عمل کرده و از تشنج آفرینی پرهیز کنند. سرمدی تصریح کرد: اقدام عده ای در حمله به سفارت و کنسولگری عربستان در تهران و مشهد مردود بوده و رئیس جمهور کشورمان در این رابطه دستورات لازم و اکید را برای پیگیری و برخورد جدی با این حادثه داده است. وی در ادامه این دیدار تاکید کرد ایران، تروریسم و افراطی گری را مشکل اول منطقه می داند و در مبارزه با این پدیده پیشگام است، لکن برخی کشورها از تروریسم استفاده ابزاری کرده و از آن در پیشبرد منافع خود استفاده می کنند. قائم مقام وزارت امور خارجه افزود: اعدام یک شخصیت مذهبی و آزادی خواه نشان از استیصال بوده و موجب افزایش تشنج در منطقه شده است و این مسئولیت همه کشورهاست که جلوی اقدامات تحریک امیز و تشنج آفرین را بگیرند.