سیدحسن نصرالله: اعدام شیخ نمر توسط عربستان را نمی توان بسادگی فراموش کرد

سید حسن نصرالله رهبر جنبش حزب الله لبنان روز یکشنبه با محکوم کردن اعدام آیت الله شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته شیعه در عربستان، گفت که نمی توان از واقعه قتل وی به سادگی گذشت. به گزارش خبرگزاری رویترز از بیروت، سید حسن نصرالله در سخنرانی که به طور زنده از شبکه تلویزیونی المنار […]

سید حسن نصرالله رهبر جنبش حزب الله لبنان روز یکشنبه با محکوم کردن اعدام آیت الله شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته شیعه در عربستان، گفت که نمی توان از واقعه قتل وی به سادگی گذشت.

81905519-70420517

به گزارش خبرگزاری رویترز از بیروت، سید حسن نصرالله در سخنرانی که به طور زنده از شبکه تلویزیونی المنار پخش شد، گفت: ما امروز با واقعه هولناکی روبه رو هستیم که آل سعود آن را بی اهمیت تصور کرده است. اما این رخدادی است که نمی توان به سادگی از آن گذشت. وی افزود: شیخ النمر فردی بسیار شجاع بود و هیچ زمانی دست به سلاح نبرد، او همواره خواستار برقراری عدالت و حقوق برابر در عربستان بود. نصرالله اضافه کرد: آیا دستگاه قضایی عربستان قادر به اثبات این است که شیخ نمر با سلاح می جنگید؟ مسیر شیخ نمر مسیر مسالمت آمیز همانند تمامی علمای منطقه الشرقیه عربستان و بحرین بود.

سید حسن نصرالله در ادامه با بیان اینکه ورود به فتنه و شیعه سنی به بهانه شهادت شیخ النمر خدمت به سعودی هاست، گفت: شیعیان باید از گام برداشتن در مسیر سنی و شیعه اجتناب کنند، زیرا سعودی ها به دنبال ایجاد چنین فتنه ای هستند. وی افزود: سعودی ها سال هاست به دنبال فتنه سنی و شیعه هستند و در بسیاری از نقاظ جهان از افغانستان، پاکستان و عراق گرفته تا نیجریه در آفریقا تلاش کرده اند تا آتش جنگ شیعه و سنی را شعله ور کنند و در این راه هزینه بسیاری نیز کرده اند. حکومت آل سعود، آیت الله شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته شیعه عربستان را روز شنبه به اتهامات واهی ارتکاب جرایم تروریستی اعدام و پیکر وی را درمکان نامشخصی به خاک سپرده است.