دکتر عبدالله عبدالله از سایر رقبای انتخاباتی در افغانستان پیشی گرفت

نتایج اولیه شمارش آرا در افغانستان نشان می دهد “عبدالله عبدالله” از دیگر رقبای انتخاباتی خود پیشی گرفته است.به گزارش گروه دریافت خبر عصر ما به نقل از خبرگزاری فرانسه، نتایج اولیه شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در کابل از پیش بودن وزیر خارجه اسبق این کشور نسبت به دیگر رقبایش حکایت دارد. این […]

نتایج اولیه شمارش آرا در افغانستان نشان می دهد “عبدالله عبدالله” از دیگر رقبای انتخاباتی خود پیشی گرفته است.به گزارش گروه دریافت خبر عصر ما به نقل از خبرگزاری فرانسه، نتایج اولیه شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در کابل از پیش بودن وزیر خارجه اسبق این کشور نسبت به دیگر رقبایش حکایت دارد. این در حالی است که کامیون های حامل آرای انتخاباتی از حوزه های رای گیری در ولایت های دور افتاده همچنان در حال ورود به پایتخت هستند.

imagesCAR7L5R5

منابع آگاه می گویند در نخستین مرحله شمارش آرا عبدالله عبدالله از دیگران پیش است. در همین حال کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان احتمال داد شمارش کامل آرای انتخاباتی بیشتر از موعد در نظر گرفته شده به طول انجامد. قرار است نتایج نهایی انتخابات افغانستان روز شانزدهم ماه می (26 اردیبهشت) اعلام شود. انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی در افغانستان که روز شنبه برگزار شد، با استقبال گروه های سیاسی در داخل و خارج از کشور مواجه شده است.

منابع رسانه ای بخت عبدالله عبدالله را بیش از دیگر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری می دانند. خبرنگار رویترز که در چند حوزه رای گیری حضور داشته در گزارشی نوشته است در یکی از حوزه ها 190 رای به عبدالله داده شده است در حالی که در همین حوزه رای گیری “اشرف غنی” وزیر دارایی سابق 23 رای و “زلمای رسول” وزیر خارجه پیشین نیز 11 رای کسب کرده اند.

این در حالی است که بیشتر رای دهندگان در کابل که 20 درصد واجدین شرکت در انتخابات را در خود جای داده حامی عبدالله عبدالله بوده اند. گفتنی است زلمای رسول در این انتخابات از حمایت “حامد کرزای” رئیس جمهور برخوردار بود. احتمال می رود هیچ یک از نامزدها نتواند بیش از 50 درصد آرا را کسب کند زیرا تفاوت های قومی در افغانستان بسیار زیاد است و به همین دلیل انتظار می رود انتخابات به دور دوم کشیده شود.