بزرگترین انتخابات جهان از فردا در هند آغاز می‌شود

از فردا انتخابات پارلمانی هند که بزرگترین و طولانی‌ ترین انتخابات جهان است، آغاز می‌ شود.به گزارش گروه دریافت خبر عصر ما ،به نقل از خبرگزاری رویترز، انتخابات پارلمانی هند از فردا مصادف با 7 آوریل آغاز شده و تا 12 مه به طول خواهد انجامید. طی این انتخابات شانزدهمین دوره پارلمان هند موسوم به […]

از فردا انتخابات پارلمانی هند که بزرگترین و طولانی‌ ترین انتخابات جهان است، آغاز می‌ شود.به گزارش گروه دریافت خبر عصر ما ،به نقل از خبرگزاری رویترز، انتخابات پارلمانی هند از فردا مصادف با 7 آوریل آغاز شده و تا 12 مه به طول خواهد انجامید.

356950_Ne+Delhi

طی این انتخابات شانزدهمین دوره پارلمان هند موسوم به “لوک سبها” تشکیل خواهد شد. رای گیری این انتخابات در 543 حوزه انتخابیه انجام شده و نتایج آن در تاریخ 16 مه اعلام خواهد شد. پانزدهمین دوره پارلمان هند نیز در تاریخ 31 مه به کار خود پایان می‌دهد.به گفته کمیسیون انتخابات هند، واجدان شرایط رای دادن به این انتخابات برابر با 5 / 814 میلیون نفر هستند که بیشترین تعداد رای دهندگان برای یک کشور در جهان است. به گفته این کمیسیون در سال 2014 تعداد رای دهندگان هندی به نسبت انتخابات قبلی 100 میلیون نفر بیشتر شده است.از طرف دیگر انتخابات پارلمانی امسال در هند طولانی‌ترین و پر هزینه‌ترین انتخابات پارلمانی در تاریخ هند است. براساس برآورد کمیسیون انتخابات هند هزینه برگزاری این انتخابات بدون در نظر گرفتن هزینه‌های امنیت و احزاب سیاسی معادل 35 میلیارد روپیه خواهد بود. احزاب نیز قرار است معادل 305 میلیارد روپیه (پنج میلیارد دلار) در انتخابات هزینه کنند. این هزینه سه برابر بیشتر از هزینه‌ای است که در انتخابات پارلمانی قبلی صرف شد.این انتخابات پارلمانی هند پس از انتخابات سال 2012 آمریکا که هفت میلیارد دلار هزینه داشت پرهزینه‌ترین انتخابات در جهان خواهد بود.
مانمو هانگ سینگ نخست وزیر هند قصد دارد بازنشسته شود و در این انتخابات کاندیدای نخست وزیری نخواهد بود.از سوی دیگر به گزارش خبرگزاری رویترز، نظر سنجی‌ ها نشان داده‌ اند،حزب اپوزیسیون اصلی این کشور متعلق به نارندرا مودی ،از کاندیداهای نخست وزیری هند و هم‌ پیمانانش در انتخابات پارلمانی بزرگترین گروه خواهند بود و به حکمرانی 10 ساله حزب حاکم پایان خواهند داد.
شبکه خبری سی.ان.ان هند گزارش داد: در یک نظرسنجی حزب بهاراتیا جاناتا متعلق به مودی و هم‌پیمانانش 38 درصد آرا را کسب خواهند کرد. یک شبکه خبری دیگر به نام ان‌.دی.وی.تی نیز گفت براساس نظرسنجی دیگری حزب بهاراتیا جاناتا و همپیمانانش در انتخابات پارلمانی 9 / 32 درصد رای خواهند آورد.
پیروزی حزب بهاراتیا جاناتا در هند تبعاتی برای سیاست خارجی این کشور خواهد داشت. دستیاران مودی که یک ملی‌ گرای هندو است گفته‌اند که در صورت نخست وزیر شدن او هند موضع سرسخت‌تری در مناقشات ارضی با چین و رقابت با پاکستان اتخاذ خواهد کرد.