سید حسن نصر‌الله:مقاومت تابوت‌ های چوبین برای اشغالگران ساخته‌ است

دبیرکل حزب الله لبنان معادله سه گانه مقاومت، ارتش و ملت را عامل حفظ لبنان و جنوب این کشور دانست.به گزارش گروه دریافت خبر عصر ما ،سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان روز شنبه در آیین گشایش همایش فرهنگ و ادب در منطقه جبل عامل و همچنین مراسم افتتاح سالن تئاتر پیروزی در […]

دبیرکل حزب الله لبنان معادله سه گانه مقاومت، ارتش و ملت را عامل حفظ لبنان و جنوب این کشور دانست.به گزارش گروه دریافت خبر عصر ما ،سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان روز شنبه در آیین گشایش همایش فرهنگ و ادب در منطقه جبل عامل و همچنین مراسم افتتاح سالن تئاتر پیروزی در روستای عیناثا در جنوب لبنان تاکید کرد که فقهای منطقه جبل عامل، در برابر صهیونیسم ایستادند و همواره مردم لبنان را به وحدت و مقابله با رژیم اشغالگر صهیونیستی فراخواندند.

alalam_635231504340302218_25f_4x3

سیدحسن نصرالله سپس چالش های فرهنگی و سیاسی پیشِ روی لبنان را یادآوری کرد و گفت: برخی، همچنان وجود خطر صهیونیسم را نادیده می گیرند و این در حالی است که صهیونیسم تهدیدی مهم برای لبنان است.
وی همه شیوه های مقاومت را تجلی فرهنگ مقاومت دانست و گفت: از زمان شکل گیری رژیم صهیونیستی در منطقه، بحث درباره مقاومت، شروع شد؛ برخی نمی دانند که مقاومت لبنان، از سال 1948 شکل گرفته است، بدین معنا که مقاومت لبنان، از لحظه نخست ِ شکل گیری رژیم اشغالگر صهیونیستی، پایه ریزی شد.
دبیرکل حزب الله در ادامه تصریح کرد: مقاومتی که ما آن را باور داریم، با امکاناتی محدود، از جبل عامل آغاز شد و مرگ را بر شفا گرفتن از “اسرائیل” ترجیح داد. مقاومت، در جنوب لبنان، در برابر دشمن تسلیم نشد و به همین سبب ضربه زدن به مقاومت، به معنی ضربه زدن به ماهیت و هویت مقاومت است.
سیدحسن نصرالله سپس با انتقاد از کسانی که از شکست معادله سه گانه مقاومت، ارتش و ملت سخن می رانند، از آن ها خواست اگر دستاوردی جایگزین دارند ارائه کنند و افزود: معادله سه گانه مقاومت، ارتش و ملت در حفاظت از لبنان و جنوب این کشور، عملکردی موفق داشت و این معادله، شکست ناپذیر است.وی افزود: مقاومت، سخت و استوار خواهد ماند و از مردم لبنان محافظت و از دستاوردهای خود پاسداری خواهد کرد.دبیرکل حزب الله لبنان، از دستاوردهای مقاومت،همین را بس دانست که رژیم صهیونیستی اکنون دیگر نمی تواند به جنگ با مقاومت، به عنوان یکی از گزینه های خود بنگرد.
سیدحسن نصرالله تصریح کرد: مقاومت، قدرتمند بود و قدرتمندتر شد و به مرور زمان، قوی تر هم خواهد شد و پیروزی آفرین است. هرچند راهبرد مقاومت، بر پایه جنگ استوار نیست، اما همین راهبرد برای اشغالگران و متجاوزان،تابوت هایی چوبین ساخته است.
نصرالله همچنین افزود: مقاومت برتر و مقدس‌تر از هرگونه مشکل با حزب و یا تشکیلات خاص است. مقاومت امروزه بسیار برتر و قدرتمندتر از سال 2006 بوده و آمادگی ساختن پیروزی‌های جدید را دارد. برخی از افراد مشکل اساسی با مقاومت دارند. هر کس به مقاومت طعنه بزند در واقع به تمام کسانی که به مقاومت اعتقاد دارند بی‌احترامی کرده است. زمانی که تمام جهان شکست خورده بود مقاومت توانست سرزمین خود را آزاد کند و اسیران را بازگرداند و در کنار ارتش و مردم از مرزها حمایت کند. موضع ما در قبال مقاومت در تصمیم‌گیری‌ هایمان برای مشارکت در مذاکرات ملی منعکس می‌ شود.
وی در ادامه تاکید کرد: برخی تلاش می‌کنند تا به توطئه‌ های صهیونیست‌ها بی‌توجهی کرده و آن را خیالی نشان دهند و این یک اشتباه بزرگ است. بحث و جدل‌ها در خصوص مقاومت ارتباطی به حضور در سوریه ندارد و این بحث و جدل‌ها از زمان به وجود آمدن رژیم صهیونیستی در فلسطین آغاز شده بود. هیچ زمانی شاهد یک اجماع ملی در لبنان در خصوص مقاومت نبوده‌ایم و حتی در پیروزی‌های خود در سال 2000 شاهد این اجماع ملی نبودیم.
نصرالله عنوان داشت: گزینه مقاومت تنها گزینه پیش رو در برابر ملت‌های منطقه و همچنین ملت لبنان برای رویارویی با طرح‌های صهیونیست‌ها بوده است.
نصرالله در خصوص اوضاع سوریه عنوان داشت: مشکلی که با ما در خصوص مساله سوریه وجود دارد برخواسته از موضع سیاسی ما و نه مداخله نظامی‌مان است؛ مداخله‌ای که بعد از مداخله همگان در سوریه صورت گرفت. از روز اول شروع بحران سوریه اعلام کردیم با این درگیری‌ها همراه نبوده و موافق براندازی نظام سوریه نیستیم بلکه خواهان اصلاحات و حل بحران به صورت سیاسی هستیم. قرار بود که همگان در برابر طوفانی که منطقه را دربر می‌گرفت سر خم کنند و یا دستکم از خود انعطاف نشان دهند اما ما این کار را نکردیم چرا که معتقدیم این طوفان یک تهدید اساسی علیه سوریه و مقاومت به شمار می‌آید. ما از ابتدا از راهکار سیاسی سخن گفتیم و این در زمانی بود که اتحادیه عرب خواهان براندازی نظام این کشور بوده و الان به حرف ما رسیده است.

نصرالله تاکید کرد: نخستین مداخله نظامی ما در سوریه در منطقه سیده زینب برای محافظت از حرم حضرت زینب(س) بود. ترکیه معتقد است که حق دارد در خصوص مداخله نظامی در سوریه برای محافظت از حرم جد بزرگ بنی عثمان در برابر برخی گروه‌های تکفیری فکر کند. امروزه شما بعد از گذشت سه سال از حمایت مالی از تروریست‌ها از وجود تهدید علیه کشورهای منطقه و جهان سخن می‌گویید. آنچه در سوریه رخ می‌دهد تمام منطقه را در معرض خطر تروریسم قرار می‌دهد. برخی از لبنانی‌ها هنوز متوجه نشده‌اند که آنچه در سوریه می‌گذرد لبنان را نیز تهدید می‌کند. این در حالی است که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها معتقدند که امنیتشان تهدید می‌شود. مشکل ما در لبنان حضور حزب‌الله در سوریه نیست بلکه تاخیر نیروهای حزب‌الله در رفتن به سوریه و همچنین تاکید شما بر مواضعتان است.
نصرالله همچنین تاکید کرد: باید برای حل و فصل مسائل امنیتی در کشور به ویژه طرابلس و منطقه بقاع همکاری کنیم. ما بیشتر از هر کس دیگری خواهان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در زمان خود برای حرکت به سمت مرحله آینده بر پایه مذاکرات مربوط به استراتژی دفاعی هستیم.