ناشی گری دپیلماتیک بان کی مون درباره ایران

وال استریت ژورنال نوشت: سازمان ملل تحت فشار شدید امریکا و دیگر کشورها دعوت ایران برای حضور در کنفرانس صلح سوریه را پس گرفت که یک ناشی گری سیاسی بود. این مئسله در نهایت تلاش های بین المللی برای پایان دادن به جنگ داخلی در سوریه را با مشکل بیشتری مواجه کرد. به گزارش سرویس […]

وال استریت ژورنال نوشت: سازمان ملل تحت فشار شدید امریکا و دیگر کشورها دعوت ایران برای حضور در کنفرانس صلح سوریه را پس گرفت که یک ناشی گری سیاسی بود. این مئسله در نهایت تلاش های بین المللی برای پایان دادن به جنگ داخلی در سوریه را با مشکل بیشتری مواجه کرد.

به گزارش سرویس بین الملل «عصرما»،‌ مشاجره بین المللی بر سر حضور ایران تنها دو روز پیش از گردامدن قدرت های جهانی در سوئیس برای یافتن راهی برای پایان دادن به درگیری ها در سوریه صورت گرفت.این اختلافات سیاسی  چالش های امریکا در راه ایجاد روابط حسنه با تهران را اشکار ساخت.مقامات ارشد امریکایی می گوید که انها متعهد به جدا نگه داشتن مذاکرات بر سر برنامه هسته ای با حمایت تهران از دولت اسد هستند.

یک دیپلمات آمریکایی می گوید: بحث اینکه ایران باید دعوت شود یا خیر کاملا جدا از مسئله چگونگی حرکت برای کاهش فعالیت های هسته ای ایران بود.مقامات امریکا و دبیرکل سازمان ملل به شدت سعی در توضیح و توجیه گاف خود در مورد ایران برای افکار عمومی دارند.مقامات امریکایی از برگزاری عجولانه کنفرانس خبری توسط بان کی مون دبیر کل سازمان ملل و اعلام دعوت ایران اظهار تعجب کردند.

مقامات آمریکایی می گویند، جان کری وزیر خارجه امریکا در گفتگوها با بان کی مون به شدت مصر بود که از ایران بدون موافقت این کشور با اهداف اعلام شده کنفرانس دعوت نشود.از سوی دیگر، سخنگوی بان کی مون اعلام کرد: امریکا نباید تعجب کند جراکه انها از تمام ماجرا خبر داشتند.