سیدحسن نصرالله: نظام سعودی باید مسئولیت فاجعه منا را بر عهده بگیرد

دبیرکل حزب‌الله لبنان با تأکید بر این که نظام سعودی باید مسئولیت فاجعه منا را بر عهده بگیرد، اعلام کرد: رویدادهای مکرر در مراسم حج نشان‌دهنده وجود خلل در مدیریت این کنگره عظیم جهان اسلام است.سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به فاجعه منا گفت: تحولات منطقه طی سال‌های اخیر و فاجعه اخیر […]

دبیرکل حزب‌الله لبنان با تأکید بر این که نظام سعودی باید مسئولیت فاجعه منا را بر عهده بگیرد، اعلام کرد: رویدادهای مکرر در مراسم حج نشان‌دهنده وجود خلل در مدیریت این کنگره عظیم جهان اسلام است.سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به فاجعه منا گفت: تحولات منطقه طی سال‌های اخیر و فاجعه اخیر منا شادی عید را برای ما تلخ کرده است. این فاجعه برای همه انسانها به ویژه مسلمانان تلخ بود.وی ادامه داد: این فاجعه بسیار بزرگ بود و ممکن است پیگیری آن در وضعیت کنونی وارد حاشیه‌های سیاسی شود اما به هر حال نظام سعودی باید مسئولیت آن را بر عهده بگیرد و این که دیگران از جمله حجاج مسئول معرفی شوند، کار نادرستی است.

1443202807664_sayed

سیدحسن نصرالله همچنین تصریح کرد: نمایندگانی از کشورهایی که بیشترین جان باختگان را داشته‌اند، باید در کمیته تحقیق حضور داشته باشند.وی افزود، ‌اداره حج یا باید به دست سازمان همکاری‌های اسلامی باشد یا این سازمان بر آن نظارت کند. این اقدام هم جلوی فجایع را می‌گیرد و هم نظام سعودی نمی تواند مانع حضور برخی مسلمانان در حج شود. اجازه ندادن عربستان به مشارکت دیگران در مدیریت حج غیر قابل توجیه است.به گزارش العالم، دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت که رویدادهای مکرر در مراسم حج نشان دهنده وجود خلل در مدیریت این کنگره عظیم جهان اسلام است.دبیرکل حزب‌الله لبنان با حضور در برنامه «حدیث الساعه» شبکه تلویزیونی المنار طی مصاحبه‌ای به پرسش‌هایی درباره مهم‌ترین تحولات لبنان، منطقه و جهان پاسخ داد. وی در بخشی از این مصاحبه به تحولات سوریه پرداخت و گفت: تغییر دیدگاه برخی کشورها در قبال سوریه امری طبیعی و نتیجه مقاومت سوریه در برابر جنگی تمام عیار است. این تغییر دیدگاه‌ها در واقع نتیجه شکست متجاوزان است.

سیدحسن نصرالله همچنین گفت که گفت حضور نظامی روسیه در سوریه یک تحول بزرگ است. ناکامی‌های ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا علیه داعش باعث شد روسیه به طور مستقیم در سوریه مداخله کند.وی تأکید کرد، راهبرد باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا در جنگ علیه داعش شکست خورده است.دبیرکل حزب‌الله لبنان اضافه کرد: امروز شاهد شکست راهبردی آمریکا و ائتلاف بین المللی در مواجهه با داعش و تروریسم هستیم.وی همچنین گفت که بحران پناهندگان در اروپا به دلیل شکست ائتلاف بین‌المللی در مواجهه با تروریسم و داعش رخ داده است .سیدحسن نصرالله در بخش دیگری از مصاحبه خود از به دست آمدن توافق آتش‌بس با شورشیان در شهری در نزدیکی مرز لبنان و نیز دو روستای شمال‌غرب سوریه خبر داد.