چگونه هند سخت‌ترین و بزرگ‌ترین انتخابات جهان را برگزار کرد؟

به گزارش رویترز، انتخابات سراسری بزرگ هند در اول ژوئن به پایان رسید. حدود ۶۴۲ میلیون رای دهنده رای خود را در رای گیری هفت مرحله‌ای سرسام آور طی شش هفته به صندوق انداختند که بزرگ‌ترین و سخت‌ترین انتخابات در تاریخ است. این انتخابات شامل بیش از یک میلیون شعبه رای گیری در سراسر هند، […]

به گزارش رویترز، انتخابات سراسری بزرگ هند در اول ژوئن به پایان رسید. حدود ۶۴۲ میلیون رای دهنده رای خود را در رای گیری هفت مرحله‌ای سرسام آور طی شش هفته به صندوق انداختند که بزرگ‌ترین و سخت‌ترین انتخابات در تاریخ است.

این انتخابات شامل بیش از یک میلیون شعبه رای گیری در سراسر هند، از گوشه‌های دورافتاده هیمالیا تا جنگل‌های دور افتاده در اعماق ناگالند بود و هر شعبه رای دهی حداکثر به ۱۵۰۰ نفر خدمات رسانی می‌کرد. همچنین، فرآیند برگزاری انتخابات، شامل بیش از ۱۵ میلیون نفر، ۴۰۰ هزار وسیله نقلیه، نزدیک به ۱۷۰۰ سورتی هوایی و ۱۳۵ قطار در سراسر کشور بود.

در هر محل رای گیری از ماشین‌های رای گیری الکترونیکی (EVM) استفاده شد که اولین بار در سال ۱۹۸۲ معرفی شد. رای دهندگان به جای صدور برگه رای، با فشار دادن دکمه‌ای در کنار نام نامزد و نماد حزب رای خود را به صندوق انداختند که سیستم آن از سال ۲۰۰۰ به طور گسترده در کشور هند مستقر شده است.

نزدیک به ۱٫۸ میلیون سیستم پیگیری حسابرسی کاغذی VVPAT قابل تایید توسط رای دهندگان و ۱٫۷ میلیون واحد کنترل برای انتخابات ۲۰۲۴ در ۱٫۰۵ میلیون مرکز رای گیری مستقر شدند.

سیستم VVPAT برای تایید رای به EVM متصل است. این یک برگه کاغذ کوچک حاوی نماد و نام نامزدی که به آن رای داده است چاپ می‌کند. این برای رای دهنده برای مدت کوتاهی قابل مشاهده است و بعدا می‌تواند توسط کمیسیون انتخابات هند (ECI) برای تایید آرا استفاده شود.

پس از رای دادن، مردم یک علامت جوهر بنفش بر روی انگشت اشاره خود دریافت می‌کنند که نشان می‌دهد رای خود را به صندوق انداخته‌اند.