فیصل المقداد بعد از دیدار با همتای سعودی: تصمیم ما عدم بازگشت به عقب است

وزیر خارجه سوریه اعلام کرد: تصمیم رهبری سوریه و عربستان این است که به سمت جلو حرکت کنیم. فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه پس از نشست با فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان گفت: ما تصمیمی از سوی بالاترین سطح رهبری در سوریه و عربستان داریم که به سمت جلو حرکت کنیم و بازگشتی به […]

وزیر خارجه سوریه اعلام کرد: تصمیم رهبری سوریه و عربستان این است که به سمت جلو حرکت کنیم. فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه پس از نشست با فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان گفت: ما تصمیمی از سوی بالاترین سطح رهبری در سوریه و عربستان داریم که به سمت جلو حرکت کنیم و بازگشتی به عقب وجود نداشته باشد.وزرای خارجه عربستان و سوریه امروز (چهارشنبه) در حاشیه نشست‌های مقدماتی نشست سران عرب در جده، دیدار دوجانبه‌ای داشتند.

المقداد عنوان داشت: ما تمامی مسائل از جمله مقدمه‌چینی‌ها برای نشست سران عرب را مورد بررسی قرار دادیم و ما از آنچه که در این خصوص تا به الان انجام شده است، خرسند هستیم. دستوراتی از سوی رهبری دو کشور مبنی بر این وجود دارد که روابط دوجانبه در سطحی باشد که ملت‌های سوریه و عربستان شایسته آن هستند.وی افزود: همچنین ما مساله بازگشایی سفارت‌خانه‌ها را مورد بررسی قرار دادیم و سوریه تسهیلات لازم را برای افتتاح سفارت عربستان در نزدیک‌ترین زمان ممکن ارائه خواهد داد؛ همچنین عربستان تمامی حمایت‌های ممکن را برای افتتاح سفارت ارائه خواهد داد و هیات سوریه در ریاض و جده در نزدیک ترین زمان ممکن حضور خواهد داشت.