نعیم قاسم:از دولت فعلی برای تشکیل دولت جدید استفاده شود/حقوق نفت و گاز و دریایی بیروت محفوظ است

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد، امروز این کشور از موضع قدرت، وحدت موضع و آمادگی برای مقابله با چالش ها مذاکره می کند و حقوق نفت و گاز و دریایی بیروت محفوظ است.به گزارش سایت العهد، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان طی سخنانی در میان مبلغان اعلام کرد، فرصت برای تشکیل دولت […]

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد، امروز این کشور از موضع قدرت، وحدت موضع و آمادگی برای مقابله با چالش ها مذاکره می کند و حقوق نفت و گاز و دریایی بیروت محفوظ است.به گزارش سایت العهد، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان طی سخنانی در میان مبلغان اعلام کرد، فرصت برای تشکیل دولت از دست نرفته است و می توان از دولت فعلی به عنوان نقطه آغازی برای تشکیل دولت جدید استفاده کرد، به ویژه اینکه گروه‌های شرکت کننده در این دولت همان گروه‌هایی هستند که دولت بعدی را تشکیل خواهند داد. می‌توان این مسوولان و وزیران را نگه داشت یا اصلاحات جزئی انجام داد و به این ترتیب دولت جدید را تشکیل داد چرا که خودِ تشکیل دولت، گامی رو به جلو است و به تسهیل در انتخاب نخست وزیر هم کمک می‌کند بنابر این نیازی نیست که برای تشکیل دولت جدید شروط و درخواست‌ها پیچیده شود زیرا مصلحت کشور در تشکیل دولت و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در موعد خود است.

وی افزود، هرکس دنبال یافتن راه حل برای تشکیل دولت جدید است باید برای دستیابی به پیوندهای مشترک با گروه‌های مختلف پارلمانی تعامل داشته باشد و گفتگو مبنا قرار بگیرد تا در مورد نخست وزیر و نحوه ساخت آینده کشور توافق حاصل شود. کسانی هم که دنبال اتهام زنی و ایجاد درگیری هستند نه تنها هیچ موفقیتی کسب نمی کنند بلکه در کنار آمریکا، فساد رایج و افراد فاسدی که کشور را به اینجا رسانده‌اند، عامل عقب ماندگی کشور هستند.

شیخ قاسم گفت: دوره‌ای که لبنان حقوق خود را گدایی می‌کرد، به پایان رسیده است و ۱۲ سال است که از حقوق نفتی، گازی و دریایی خود برخوردار است. اسرائیل لبنان را دست کم می گیرد و هر شرایطی که می‌خواهد به کشور تحمیل می‌کند به همین دلیل است که هرگز به راه حلی نمی‌رسیم. اکنون لبنان از موضع قدرت، وحدت موضع و آمادگی برای مقابله با چالش‌ها مذاکره می‌کند. ما در لبنان حقوق خود پیرامون دریا، نفت و گاز را داریم و دشمن هم در میدان کاریش آنچه از نفت و گاز را می‌خواهد، دارد. اکنون دشمن نمی‌تواند ما را از دستیابی به حقوق خود منع کند و این توازن بسیار مهم است. لبنان خواستار حقوق کامل نفت و گاز خود است.وی در بخش دیگر از سخنانش به اربعین حسینی اشاره کرد و گفت، مقاومت اسلامی لبنان ۴۰ سال است که در مسیر امام حسین علیه السلام با فداکاری ها، دستاوردها و پیروزی هایش درخشیده است که البته توفیقی از سوی خداوند متعال بوده و تاکیدی بر این امر است که راه امام حسین راه پیروزی است.